شناسهٔ خبر: 107060 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

غیرفعال شدن کارت هوشمند رانندگان متخلف پایانه‌های مسافربری تهران/ آماده‌سازی مرز دوغارون و میرجاوه برای استقبال از زائران افغانستانی و پاکستانی

نوروز- مسافران در جاده ها غیرفعال شدن کارت هوشمند رانندگان متخلف پایانه‌های مسافربری تهران، آماده‌سازی مرز دوغارون و میرجاوه برای استقبال از زائران افغانستانی و پاکستانی و رفع مشکلات سفرهای نوروزی هموطنان در دستور کار حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی در نوروز/ پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها/ انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی چهار روز

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جریان تشریح آمار سفرهای نوروزی از پذیرش بیش از ۷۰۷ هزار مسافر در فرودگاه‌ها، ثبت ورود و خروج ۹۰۷۹۶ گردشگر دریایی، ۱۷۷هزار و ۷۶ سفر جاده‌ای و انجام ۹۵۵ سفر ریلی طی چهار روز خبر داد.

غیرفعال شدن کارت هوشمند رانندگان متخلف پایانه‌های مسافربری تهران/ حق و حقوق مردم خط قرمز وزارت راه و شهرسازی

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۳۵ مورد تخلف در پایانه‌های مسافربری تهران خبر داد و گفت: ضمن ارشاد و هدایت به رعایت قوانین، کارت هوشمند رانندگان متخلف در فرایند غیر فعال شدن قرار گرفت.

ثبت بیش از ۲۲۷ هزار سفر جاده‌ای، ریلی و هوایی / ثبت بیش از ٨۶١ هزار مسافر دریایی

بر اساس آمار از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دوم فروردین سال جاری، ۲۱۷ هزار و ۹۱۶ سفر جاده‌ای، یکهزار و ۳۳۳ سفر ریلی، ۷ هزار و ۸۵۰ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی گزارش شده است.

تمدید ورود موقت ناوگان افغانستانی/ نصب ۶هزار علامت در جاده‌ها/ عملیات چاله پرکنی و لکه‌گیری سطح محورها در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در تشریح عملکرد یکساله این اداره کل گفت: جلوگیری از سرقت علائم راهنمایی و رانندگی، نصب ۶هزار علامت در جاده‌ها، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، تمدید ورود موقت ناوگان افغانستانی و صدور بیش از ۳۱۵هزار فقره بارنامه از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

ثبت بیش از ۲۰۲ هزار سفر جاده‌ای، ریلی و هوایی

بر اساس آمار از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین سال جاری، ۱۹۴ هزار و ۸۳۹ سفر جاده‌ای، یکهزار و ۱۴۲سفر ریلی، ۶ هزار و ۷۷۵ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی گزارش شده است.

ترانزیت جاده‌ای کالا از کشور از مرز ۹ میلیون تن عبور کرد

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان سازمان راهداری گفت: میزان ترانزیت جاده‌ای کالا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته با جهشی فوق‌العاده از مرز ۹/۳ میلیون تن و ۴۳۶ هزار تردد ترانزیتی عبور کرد.

رشد ۲۰ درصدی حجم مبادلات اقتصادی سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته/ تدابیر مسئولان استان برای تسهیل سفر مسافران نوروزی/ آشکارسازی ۵۹ نقطه حادثه‌خیز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از افزایش حجم سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به دو سال گذشته خبر داد.

تردد در جاده‌های استان اردبیل بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست/ امکان بازگشایی مسیرهای روستایی وجود ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تداوم برف و کولاک در محورهای این استان و برگزاری جلسه مدیریت بحران خبر داد و گفت: تردد در جاده‌های استان اردبیل بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست و به سبب کولاک شدید امکان بازگشایی مسیرهای روستایی وجود ندارد.

مشهد آماده میزبانی از مسافران نوروزی/ مرز دوغارون و میرجاوه برای استقبال از زائران افغانستانی آماده شدند/ تمهیدات ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد در نوروز

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی از آمادگی این استان به منظور میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و تمیهدات ویژه این استان در استقبال از زائران را تشریح کرد.

برای حفظ حق وحقوق مردم با هیچ کس تعارف نداریم

سرپرست معاونت رسیدگی به امور شهروندان دفتر بازرسی گفت: در راستای حقوق مردم با هیچ کس تعارف نداریم و با هرگونه تخلف و سواستفاده برخورد خواهد شد.

رفع مشکلات سفرهای نوروزی هموطنان در دستور کار حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی با به اشتراک گذاشتن شماره‌ای در فضای مجازی از پیگیری و رفع مشکلات هموطنان در این حوزه خبر داد.

الزام حضور مسئولان پاسخگو به مسافران در ایستگاه‌ها/ همه سازمان‌ها موظف به نظارت بر قیمت بلیت‌ها در ایام نوروز هستند

وزیر راه و شهرسازی طی جلسه راهبری ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی ۱۴۰۱، وظایف همه سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه هرچه بهتر خدمات در سفرهای نوروزی و پاسخگویی ۲۴ ساعته به مردم را تعیین کرد.

بهره‌برداری موقت از تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل در ایام نوروز/ عدم ورود بار ترافیکی محور هراز به شهرستان آمل با بهره‌برداری از این پل

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های شمال کشور از بهره برداری آزمایشی از تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل درایام نوروز ۱۴۰۱با هدف کاهش ترافیک در شهرستان آمل خبر داد.