شناسهٔ خبر: 107115 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عملکرد ۱۱ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن اعلام شد؛

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵۶۵ هزار واحد مسکونی در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۰/نام‌نویسی بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار بر اساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی بیش از ۵۶۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در کشور آغاز و بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن نام‌نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا بر اعلام معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد ۱۱ ماهه وزارتخانه در بخش مسکن اعلام شد.

بنا بر گزارش اعلام شده،  تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان بهمن ۱۴۰۰ در مجموع بالغ بر ۵ میلیون و ۲۴۱ هزار نفر است که ظرفیت اراضی کلنگ‌زنی شده از ابتدا تا قبل از دهه فجر ۱۰۴ هزار واحد و ظرفیت اراضی کلنگ‌زنی شده در دهه فجر ۲۱۷ هزار واحد است.

تعداد واحدهای برنامه‌ریزی شده برای ساخت در طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۷۰ هزار واحد است که عملیات اجرایی ۵۶۵ هزار و ۸۶۵ واحد آغاز شده است. از این تعداد بیشترین میزان مربوط به شرکت عمران شهرهای جدید با ۱۳۵ هزار و ۴۷۹ واحد و کمتری مربوط به وزارت جهادکشاورزی با ۲ هزار و ۴۱۰ واحد است.

سهم سایر دستگاه‌های متولی به ترتیب سازمان ملی زمین و مسکن ۱۵۵ هزار و ۸۴۸ واحد، شرکت بازآفرینی شهری ۸۰ هزار واحد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۷۴ هزار و ۹۳۵ واحد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۷۰ هزار و ۲۰۰ واحد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۷ هزار و ۷۸۹ واحد و وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار و ۲۰۴ واحد است.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دستورکار دارد. بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان تاکنون اراضی بالغ بر یک میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی تامین شده است و اراضی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شده و در مراحل بررسی برای تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده قرار دارد.