شناسهٔ خبر: 107236 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تبدیل شرکت بازآفرینی شهری به نهادی جهادی/تامین ۵ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان منابع برای پرداخت تسهیلات نوسازی

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تامین ۵ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان منابع برای پرداخت تسهیلات نوسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با کارکنان شرکت دیدار کرد.

آئینی در این نشست با بیان اینکه تبدیل شرکت بازآفرینی شهری ایران به نهادی جهادی در سال ۱۴۰۱ در دستور کار است بر بالابردن میزان طهارت اقتصادی، پرهیز از هزینه‌های زائد، صرفه‌جویی در همه امور و برجسته کردن ارزش‌های معنوی مانند ایثار، گذشت، خیرخواهی و کمک به همکار همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه باید در تعظیم شعائر مذهبی و مراسمات انقلابی شکوهمند عمل کنیم از حاضران خواست تا پرهیزگاری، پارسایی، تقوا و استوار بودن در کار، تلاش و کوشش را سرلوحه عمل خویش قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: از بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی وام می‌گیرم و از شما می‌خواهم در جهاد بزرگ برای نوسازی مساکن ناپایدار و لرزان پیشگام باشید.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار مسکن ناپایدار در کشور وجود دارد که قریب به ۱۱ میلیون نفر از هموطنانمان در این سقف‌های لرزان سکونت دارند مهم‌ترین رسالت  شرکت را نجات و حفظ جان این افراد دانست و از همگان خواست تا عمیقا به این اعداد و ارقام فکر کرده تا به عظمت کاری که در پیش است پی ببرند چرا که اگر این جهاد نوسازی اتفاق بیفتد و لوازم انجام کار فراهم آید در بلندمدت می‌توان بیش از ۵ میلیون واحد مسکونی جدید در محدوده‌های هدف بازآفرینی در سطح کشور ایجاد کرد.

 آئینی با تاکید بر سیاستگذاری همراه با جرات و شجاعت آنگونه که رهبر انقلاب فرموده اند، اظهار داشت: جهاد نوسازی با یک برنامه تحولی مبتنی بر شاخص‌های تعیین شده در سند تحول دولت مردمی امکان پذیر است که فراهم کردن بسته تشویقی جامع شهرسازانه، مردمی سازی و تقویت وجهه مردمی کار، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی، بسیج لشکر انبوه‌سازان و توسعه‌گران به سوی مناطق هدف بازآفرینی و نوسازی محله‌ای به جای نوسازی تک پلاکی از جمله ملزومات تحقق آن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ و تاکید ریاست جمهور برای ارائه گزارش عملکرد دو ماه یکبار در این خصوص، گفت: شعار امسال فرصت مغتنمی برای شرکت بازآفرینی شهری ایران است  چرا که در بحث تولید، مدیریت ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سال بر عهده این شرکت است  که خود موتور محرکه اشتغال است از طرفی ارزان‌سازی و سریع‌سازی در نوسازی مسکن رابطه مستقیم با بهره‌گیری از علم روز و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های جهادی دارد.

آئینی مقاوم‌سازی بناهایی که امکان تخریب آنها نیست مانند بناهای با ارزش تاریخی، فرهنگی و معماری را از جمله دیگر موارد مرتبط با دانش‌بنیان کردن دانست.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ادامه داد: در بحث اشتغال‌آفرینی می‌توان به موضوع توانمندسازی ساکنان مناطق هدف به ویژه زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست و جوانان از طریق آموزش‌های مهارت محور در زمینه‌هایی مانند مشاغل خانگی و صنایع دستی و احداث و برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بازافرینی شهری ایران با بیان اینکه کاهش میزان ساکنین در مناطق هدف بازآفرینی شاخص ارزیابی عملکرد این شرکت در سند تحول است از کلیه کارکنان خواست تا سند تحول دولت مردمی را به دقت مورد مطالعه قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی قرار گرفتن موضوع اعطای سند به املاک فاقد سند با محوریت سکونتگاه‌های غیررسمی در قانون بودجه ۱۴۰۱، تکمیل و افتتاح پروژه‌های مختلف و کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید، تامین ۵  هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای پرداخت تسهیلات نوسازی، امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران جهت ساخت ۱۳۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده تهران و امضای تفاهم‌نامه با صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر را از جمله توفیقات شرکت در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ دانست.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، وی در ادامه بر مدیریت موضوع بهسازی معابر محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و از مدیران شرکت خواست تا نظارت دقیقی بر نحوه استفاده منابع تخصیصی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بخش پایانی سخنان خود بار دیگر خطاب به کارکنان گفت برای مردم کم نگذارید و جهت ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سال بصورت جهادی عمل کنید نه صرفا اداری چرا که عملی کردن این موضوع نیازمند کار ۱۰ برابری است.