شناسهٔ خبر: 107309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار کرمانشاه صورت پذیرفت؛

جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه ها برگزار شد

کمیسیون ایمنی راه‌ها - کرمانشاه جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه ها با حضور بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه، منوچهرفخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه و دیگر اعضا در استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، فریبرز کرمی در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان که با حضور بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه برگزار شد گفت: کمبود اعتبار از مهمترین موانع پیشرفت در طرح‌های جاده‌ای محسوب می‌شود که بر اساس شاخص‌های موجود اعتبارات در نظر گرفته شده نسبت به نیازمندی‌های جاده‌ها در کمترین سطح قرار دارد.

وی گفت: در ۲ سال گذشته بصورت مستمر جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار شد و تصمیمات خوبی در این جلسات گرفته و به ثمر رسیده است.

کرمی افزود: طبق مطالعات انجام شده و بازدیدهای میدانی در زمینه رفع نقاط پرحادثه اقدامات موثری انجام شده که ۶۶ نقطه پرحادثه رفع و ۳۳ نقطه مستعد تصادف با اصلاح هندسی و افزایش شعاع دید اصلاح و رفع شده است.

کرمی عنوان کرد با توجه به افزایش ۲۳ درصدی تردد جاده شاهد کاهش ۴۲ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه هستیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ایمنی جاده ها سرقت تجهیزات جاده ای است که هزینه‌های بالای نگهداری راه‌ها، خرید تجهیزات جاده‌ای که به سرقت رفته است و کمبود بودجه از مشکلات اصلی در حوزه ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی است.

کرمی گفت: به منظور فراهم آوردن تمهیدات لازم در زمینه ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی و تأمین ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی طرح کنترل مبدا به مقصد ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای با حضور اصناف و تشکلهای صنفی و پلیس راهور در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه را انجام داده ایم.

وی اظهار داشت: در بحث مراکز معاینه فنی با نظارت و بازرسی مستمر بسیار سخت گیرانه عمل می‌کنیم و برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، برگزاری دوره های آموزشی برای دانش آموزان، ایمن سازی راکبین موتورسیکلت، آشکار سازی ادوات کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی و ترافیک است.

انتهای پیام/