شناسهٔ خبر: 107339 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

فاز اول مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین افتتاح شد/تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش‌بنیان

اتصال ریل به بار قم از مهم‌‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به افتتاح بخش اول مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین و توجه ویژه بخش ریلی به نهضت تولید داخل و ایجاد اشتغال پایدار با توجه به فناوری دانش‌بنیان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

افتتاح بخش اول مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: توسعه و تجهیز مرکز تعمیرات لکوموتیو آپرین با توجه به موقعیت ممتاز این مرکز صورت گرفت و قصد داریم تا حد امکان، تعمیرات لکوموتیو مرکز تهران را به آپرین منتقل کنیم.

تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش‌بنیان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: هدف ما در سال جدید، تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه ویژه به حوزه فناوری دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال پایدار است که با اهتمام لازم و تلاش مضاعف راه آهن در این حوزه سربلند خواهد شد.

ترانزیت‌ ریلی کشور در دولت سیزدهم رکورد زد

سخنگوی دولت از رکوردشکنی‌ ترانزیت ریلی کشور در ۲۰۰ روز کاری دولت سیزدهم خبر داد.

رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت ریلی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰/ افزایش ۹۲ درصدی جابجایی مسافر در بخش ریلی

آمارهای معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰، میزان ترانزیت ریلی کشور ۱۷۷ درصد افزایش یافته و به ۱۸۰۰ هزار تن رسیده است.

ثبت بیش از ۱۸۸۴ هزار سفر ریلی/جابه جایی قریب به دو میلیون مسافر جاده ای

بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین سال جاری، ۲۹۶ هزار و ۱۱۹ سفر جاده‌ای، یک هزار و ۸۸۴سفر ریلی ۱۱ هزار و ۵۲ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.

بازدید میدانی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از خدمات نوروزی ایستگاه راه‌آهن مشهد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ از ایستگاه راه‌آهن مشهد بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمات نوروزی این ایستگاه قرار گرفت.

۴۰ هزار مسافر نوروزی توسط راه آهن قم جابه‌جا شدند

مدیرکل راه آهن قم گفت: بصورت میانگین روزانه ۵۰ رام قطار از ایستگاه های راه آهن قم عبور می کنند و از ابتدای تعطیلات نوروزی حدود ۴۰ هزار مسافر ورودی و خروجی از ایستگاه های راه آهن قم جا به جا شده اند.