شناسهٔ خبر: 107391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز در حال اجراست؛

مجتمع خدماتی رفاهی ایران زمین همدان میزبان پویش همراهان سفر ایمن

پویش همراهان ایمن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: پویش سراسری "همراهان سفر ایمن" در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ایران زمین در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد گفت: پویش سراسری همراهان سفر ایمن همزمان با طرح نوروزی ۱۴۰۱ و با هدف ارتقای ایمنی سفر‌های جاده‌ای، در این استان در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های کرونایی ۲سال گذشته و پیش بینی افزایش سفر‌های جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱ و از طرفی اهمیت ایمنی و پیشگیری از وقوع تصادف در ایام تعطیلات نوروزی، این اقدام با تدبیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

مدیرکل راهداری همدان تأکید کرد: مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی ایران زمین واقع در کیلومتر ۵۷ محور رزن-همدان به عنوان محل اجرای این پویش انتخاب شده است.

صادقی راد افزود: هدف از اجرای این پویش، ارتقای فرهنگ ایمنی، کاهش ترافیک و پیشگیری از وقوع تصادف در ایام تعطیلات نوروز است.

این مسئول یادآور شد: در قالب این پویش، با بکارگیری تمام ظرفیت‌های فرهنگی، هنری بومی و رسانه‌ای استان، برنامه‌های متنوع تئاتر، طنز، موسیقی بومی، نمایش عروسکی، مسابقه، توزیع اقلام فرهنگی و ایمنی با رویکرد ترغیب مسافران نوروزی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی، توقف و استراحت در طول سفر، توقف در هنگام خواب آلودگی و دیگر نکات ایمنی برگزار می شود.

مدیرکل راهداری همدان گفت: این پویش تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر ادامه خواهد داشت.