شناسهٔ خبر: 107558 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان مطرح کرد:

لکه گیری بیش از ۵۷۶ هزار متر مربع از راه‌های استان در سال ۱۴۰۰

لکه گیری سمنان.jpg رییس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از اجرای عملیات لکه گیری در همه راه های حوزه استحفاظی این اداره کل به مساحت ۵۷۶ هزارو ۵۲۰ متر مربع در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید صداقت از اجرای عملیات لکه گیری در راه های اصلی و شریانی حوزه استحفاظی این اداره به مساحت ۲۶ هزارو ۵۲۰ متر مربع در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رییس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه عملیات لکه گیری آسفالت گرم و سرد در راه های ارتباطی این استان انجام شده است، اظهار داشت: حفظ و نگهداری راه های ارتباطی در جهت بالا بردن ایمنی راه ها از اولویت های کاری این اداره است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲ هزارو ۴۰۰ تن آسفالت گرم و سرد به منظور لکه گیری و پر کردن چاله‌های موجود در سطح جاده‌های اصلی و شریانی مورد استفاده قرار گرفته است.

صداقت در ادامه گفت: همچنین برای راه های روستایی ۱۶هزار و ۵۰۰ تن آسفالت جهت لکه گیری ۵۵۰ هزار متر مربع استفاده شده است که این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

رییس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که ما به لحاظ وضعیت آب و هوایی با آن مواجه هستیم خرابی سطح رویه راه ها است، یادآور شد: زمستان سرد و تابستان نسبتاً گرم موجب تشدید در سرعت و میزان خرابی رویه آسفالت شده که به منظور رفع این مشکل هر ساله به شکل مستمر در طول سال اقداماتی از جمله روکش آسفالت، لکه گیری و چاله پرکنی انجام می شود تا ضمن بهبود وضعیت راه ها و نگهداری مناسب آنها از خرابی بیشتر نیز جلوگیری شود.