شناسهٔ خبر: 107599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

 تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ برای ۱۰۵۷ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از تبدیل اسناد دفترچه‌ای ۱۰۵۷ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان به اسناد تک برگ با رویکرد پیشگیری از تصرفات اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر رفع تصرفات اراضی ملی، اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.    

وی بیان داشت: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (كاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک  جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.    

  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: بر این اساس با تلاش‌های بعمل آمده سند دفترچه‌ای بیش از یکهزار و ۵۷ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان (موسوم به خزاق و خلف آباد) اصلاح هندسی، نقشه برداری و در نهایت به سند تک برگ تبدیل و تثبیت مالکیت شد.  

وی ابراز داشت: اجرای کاداستر و سند‌دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.