شناسهٔ خبر: 107623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خبر داد:

افزایش ۵۳ درصدی تردد جاده ای طرح نوروزی در استان سمنان

محور مواصلاتی استان سمنان.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از تردد ۱۲ میلیون و هشتصد و نود و پنج هزار وسیله نقلیه در فاصله بیست پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ تا پانزدهم فرودین سال جاری در حوزه استحفاظی استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منصور کیایی تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه که آغاز رسمی طرح نوروزی بوده تا پایان طرح حدود ۱۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان سمنان به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس اطلاعات آماری دستگاه های تردد شمار و با توجه به ممنوعیت تردد خوردو‌های سنگین اعم از کامیون و تریلی در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین سهم خودرو های سنگین کمتر از ۸.۵ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از ثبت ۲۸۴۸۰ مورد تخلف توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور استان خبر داد و گفت: این تخلفات به پلیس راهور ناجا ارسال شده است.

منصور کیایی در پایان یادآور شد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱، اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ به اطلاعات و اخبار ترافیکی، تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارت جاده‌ای، وضعیت تردد و هواشناسی محورهای مواصلاتی دسترسی یابند تا با اطلاع از وضعیت ترافیکی مسیر، سفری ایمن پیش رو داشته باشند.