شناسهٔ خبر: 107640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نوروز امسال؛

بیش از ۶۲ هزار سرعت غیر مجاز در محورهای استان همدان ثبت شد

مدیریت راهها بیش از ۶۲ هزار سرعت غیر مجاز لحظه‌ای و سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در نوروز امسال از طریق سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور استان همدان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان با اشاره به افزایش ۲۴۸ درصدی ثبت این تخلفات در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: علت اصلی این میزان ثبت تخلف، افزایش این سامانه به ۶۷ عدد در راه‌های مواصلاتی، فعال شدن سامانه ثبت تخلف سرعت متوسط در طول کلیه راه‌های شریانی استان و همچنین افزایش ۳۳ درصدی تردد امسال بوده است.

سعید کریمی افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ ثبت تخلف سرعت متوسط است و با فعال شدن این قابلیت سامانه‌ها همه طول راه‌های شریانی مجهز به این فناوری و موجب رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان و ارتقا سطح ایمنی راه‌ها می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برنامه نصب و راه اندازی بیش از ۳۰ سامانه ثبت تخلفات در سال ۱۴۰۱ تأکید کرد: درصد پوشش راه‌های استان به این سامانه دارای بالاترین میزان در کل راه‌های کشور است که با کمک این سامانه و کنترل و رعایت سرعت مجاز از طریق رانندگان هر چه بیشتر موجب ایمن شدن راه‌های استان در آینده شود.