شناسهٔ خبر: 107652 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

سامانه گزارش‌دهی پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن راه‌اندازی شود

نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت راه و شهرسازی در حوزه تملک زمین خواستار راه‌اندازی سامانه گزارش‌دهی به روز از پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که در حوزه تملک زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات مناسبی از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی انجام شد خواستار تعریف سامانه‌ای به روز برای ارایه آمار از میزان پیشرفت طرح تولید مسکن شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه‌ای تعریف و هفتگی به روز شود تا میزان پیشرفت پروژه‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن در تمامی استان‌ها و شهرها مشخص و ارایه شود.

رضایی‌کوچی ادامه داد: در خصوص قیمت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن باید راهکارهایی ارایه شود تا متقاضیان تایید شده بتوانند برنامه‌ریزی داشته باشند. همچنین در خصوص آورده متقاضیان نیز باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که آورده متقاضیان در استطاعت و توان پرداخت مردم باشد.

گفتنی است، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم است که اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال را در برنامه قرار داده است. بر اساس تازه‌ترین آمار ارایه شده هم‌اکنون ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.