شناسهٔ خبر: 107669 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تامین ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن/ضرب‌الاجل دو ماهه به مالکان مسکن مهر برای دریافت دفترچه اقساط

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار تامین ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن،ضرب‌الاجل دو ماهه به مالکان مسکن مهر برای دریافت دفترچه اقساط، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تامین ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است از عملیاتی شدن ۲ میلیون واحد مسکونی این طرح در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

قاسمی گفت: هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

سامانه گزارش‌دهی پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن راه‌اندازی شود

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت راه و شهرسازی در حوزه تملک زمین خواستار راه‌اندازی سامانه گزارش‌دهی به روز از پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن شد.

تاکید بر شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به دنبال مسکن‌سازی نیستیم بلکه به دنبال شهرسازی هستیم یعنی همزمان که مسکن برای مردم می‌سازیم، شهرسازی هم انجام می‌دهیم و نیازهای مردم در یک شهر اعم از مدرسه، درمانگاه و پارک و ... را هم می‌بایست برآورده کنیم.

ضرب‌الاجل دو ماهه به مالکان مسکن مهر برای دریافت دفترچه اقساط

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن گفت: مالکان واحدهای مسکونی مهر مستقر در واحدها که هنوز دفترچه اقساط را دریافت نکردند تا خردادماه فرصت دارند دفترچه اقساط را دریافت و نسبت به پرداخت با نرخ سود پایین اقدام کنند.

آغاز عملیات اجرایی یکصدهزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای جدید تا پایان فروردین

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه قرارگاه جهادی نهضت ملی مسکن از آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد مسکونی این طرح در شهرهای جدید تا پایان فروردین ماه خبر داد.

۴۹۶ پروژه‌ در زیربنای بیش از ۳/۵ میلیون مترمربع توسط سازمان مجری احداث و تکمیل شد

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از بدو تاسیس تاکنون ۴۹۶ پروژه در زیربنای کل ۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۳۷۶ مترمربع را احداث و تکمیل کرد.

رایزنی برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رودهن، بومهن و دماوند

صالحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان ادامه دارد از رایزنی برای تامین اراضی اجرای طرح در سه شهرستان رودهن، بومهن و دماوند خبر داد.

دستورالعمل‌ ایمنی و بهسازی حریق موزه‌ها و بناهای تاریخی تدوین شد

عضو هیات‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین دستورالعمل ایمنی و بهسازی حریق موزه‌ها و بناهای تاریخی در همکاری با نظام فنی و اجرایی و وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد.

آیین‌نامه سندBIM تدوین شد

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از پیگیری برای تشکیل کارگروه ملی مدلسازی اطلاعات ساختمان خبر داد و گفت: آیین‌نامه سند چشم‌انداز بیم و تشکیل کارگروه ملی BIM (مدلسازی اطلاعات ساخت) تدوین شده و در دستور کار هیات دولت است.

اجرای۱۸ هزار واحد مسکن کم‌درآمدها توسط بنیادمسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۱۸ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمدی در سال گذشته وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد، گفت: حدود ۵ هزار واحد مسکونی در سال گذشته تکمیل و تحویل شد.