شناسهٔ خبر: 107837 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مطرح کرد؛

دعوت از سازندگان برای ارتقای کیفیت و سرعت ساخت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن/تلاش برای حذف قیمت زمین در تولید مسکن حمایتی

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چنانچه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند از سامانه حذف خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پرداخت.

جعفری در ابتدا تعداد کل متقاضیان این طرح را بالغ بر ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر اعلام کرده و گفت: از این تعداد تاکنون تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با توجه به شرایط اعمال شده مورد تایید قرار گرفته‌اند که پس از پالایش نهایی پیامک‌های افتتاح حساب و واریز وجه اولیه برای آن‌ها ارسال شده است. نکته مهم آن است که چنانچه متقاضیان پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند از سامانه حذف خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و کمک تسهیلات در نظرگرفته شده (در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلان شهر‌های اطراف تهران و کلانشهر‌ها های اصلی و مادر ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان) آغاز خواهد شد. در تلاش هستیم تا با مدیریت بحث زنجیره تولید مصالح ساختمانی با کیفیت، قیمت تمام شده واحد‌ها را به حداقل رسانده و با همین میزان تسهیلات و وجه اولیه واحدهای مسکونی با متراژ ۷۵ تا ۱۱۰ متر را احداث و به متقاضیان تحویل دهیم.

این مقام مسئول از پرداخت اقساط بلندمدت ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان طی مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ ساله در این طرح خبر داد و گفت: طبق سیاست اولیه وزارت راه و شهرسازی و به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش بود تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود. این درحالی است که برخی از اراضی خارج از محدوده و الحاقی نیاز به آماده‌سازی در ابعاد زیربنایی و روبنایی دارند که کمی قابل‌ملاحظه خواهد بود.

به گفته وی هدف ما در اجرای این طرح صرفا مسکن‌سازی نبوده و نیازهای ساکنین در ابعاد گوناگون مد نظر ما خواهد بود و قطعا نادیده گرفتن این مسئله در طرح‌های پیشین باعث بروز مشکلات متعددی در این حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود تأکید کرد: تکلیف دولت در زمینه تولید مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد آن است تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت تأمین مسکن برای دهک‌های مختلف را فراهم کرده و با مدیریت هزینه و زمین قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برساند. در این راستا از سازندگان درخواست داریم با صنعتی‌سازی و از استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ضمن ارتقای کیفیت و سرعت ساخت پروژه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند.

وی در پایان با تأکید بر این که در اجرای این طرح قطعا هیچ سازنده‌ای نباید متضرر شود گفت: در برخی از نقاط کشور به دلیل بعد تامین مصالح نیاز به ضرایب جبرانی دارد که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها اختیار داده شده که ضریب جبرانی برای بحث مسافت در راستای تامین مصالح را داشته باشند.