شناسهٔ خبر: 107850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اعلام کرد :

جدال یک ماهه راهداران چهارمحال و بختیاری با برف، دره و کوهستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۷ اسفندماه بازگشایی گردنه عسل کشان آغاز ، اما کار هنوز تمام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از چهارمحال و بختیاری روح الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۳۵ کیلومتر مسیر دهستان موگویی، تا کنون ۳۲ کیلومتر بازگشایی شده است؛ سه کیلومتر باقیمانده تا ۲۲ فروردین ماه پایان می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه محور ارتباطی دهستان موگویی با شهر چلگرد (گردنه عسل کشان) از آذر ماه پارسال به دلیل بارش برف مسدود شده است گفت :گردنه عسل کشان از مسیر‌های سخت‌گذر و محور ارتباطی ۱۵ روستا با حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در شهرستان کوهرنگ است که هر سال با بارش نخستین برف پاییزی مسدود می‌شود.

حالا پس از گذشت ۶ ماه اهالی روستا‌های دهستان موگویی چشم‌به‌راه بازگشایی عسل کشان هستند تا ارتباطشان با مرکز شهرستان کوهرنگ _ چلگرد_ برقرار شود.

غلامی اضافه کرد: آذوقه و مایحتاج ساکنان دهستان موگویی پیش از آغاز بارش‌ها برای اهالی ارسال می‌شود. ارتباط با مردم این منطقه پس از آغاز بارش های زمستانی فقط از طریق مسیر بزنوید در استان لرستان امکان پذیر است.

غلامی در پایان اظهار کرد: در سالیان گذشته ارتفاع برف در این منطقه به بیش از ۱۵ متر می‌رسید و بازگشایی مسیر بیش از سه ماه طول می‌کشید؛ اما اکنون ارتفاع برف در برخی نقاط این محور یک متر است. استفاده از ماشین آلات فرسوده برای بازگشایی مسیر هم راهداران را خسته کرده است.

انتهای پیام

درحال بارگزاری...

دریافت فایل عملیات بازگشایی گردنه عسل کشان با حجم
91 MB