شناسهٔ خبر: 107918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد:

متقاضیان نهضت ملی مسکن برای تکمیل پرونده خود به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنند

خبر-دکتر طالبان در روز مهندس-راه و شهرسازی فارس مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیامک دریافت کرده اند برای تکمیل پرونده خود به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(فارس)، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس بیش از ۲۸۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند که با احتساب ثبت نام های اقدام ملی مسکن بیش از ۴۱۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: ۱۷۲هزار نفر به دلیل قرمز بودن فرم "ج" آنها یا به عبارتی دیگر چون از تسهیلات دولتی مسکن(شامل زمین، وام و غیره..) استفاده کرده بودند و همچنین نداشتن شرایط لازم ثبت نام طرح ملی مسکن از این طرح حذف شدند.

طالبان خاطرنشان ساخت: مابقی متقاضیان در حال بررسی و پالایش هستند و آنهایی که پیامک دریافت کرده اند باید تا تاریخ مشخص شده در پیامک به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس متذکر شد: در اکثر شهرهای استان فارس اجرای طرح نهضت ملی مسکن بصورت ویلایی ۲ طبقه با مصالح بنایی در حال اجراست که این الگو برای شهرهایی که مشکل تامین زمین در آنها وجود ندارد بسیار الگوی مناسبی است.

وی همچنین در خصوص هزینه های ساخت در ساختمانهای ۲ طبقه ویلایی اذعان داشت: در این الگو هزینه های ساخت نیز کمتر می شود و همین امر باعث شده که متقاضیان استقبال بیشتری از این نوع ساخت انجام دهند.

محمودرضا طالبان اضافه کرد: در شهرهای شیراز – مرودشت – فسا – استهبان – کازرون و نورآباد به دلیل کمبود زمین ناچار به بلند مرتبه سازی هستیم اما در اکثر شهرهای استان فارس با الگوی ویلایی ۲ طبقه پیش خواهیم رفت.