شناسهٔ خبر: 165079 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان انجام شد؛

بازدید از کنارگذر ایلخچی در آذربایجان‌شرقی

بذرپاش بازديد وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان‌شرقی از کنارگذر ایلخچی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی‌ امزوز ۷ اردیبهشت با بازدید از طرح کنار گذر ایلخچی در جریان روند پیشرفت و اجرای این طرح قرار گرفت.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان، مبلغ ریالی لازم برای اتمام هشت کیلومتر این مسیر برابر ۷۵۰ میلیارد ریال است که برای اتمام کامل تبادل های ورودی و خروجی و کل کنار گذر ۱۲۰۰ میلیارد ریال لازم است.

پیشرفت فیزیکی تجمیعی این طرح هشت کیلومتری برابر ۷۳ درصد بوده ولی با احتساب تبادل ها ۵۸ درصد است.

ایلخچی پررفت آمدترین راه ارتباطی آذربایجان شرقی است.

قرارداد اولیه کنارگذر ایلخچی بر اساس فهرست بهای سال ۱۳۸۶ به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال منعقد شد که پس از چهار سال و با اتمام قرارداد، بعد از سه سال وقفه به پیمانکار بعدی سپرده شد که مدت پیمان آن ۱۵ ماه بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفت و در ۲۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ ادامه عملیات به پیمانکار جدید سپرده شد. عملیات تولید و پخش آسفالت نیز آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

شهر ایلخچی به عنوان یکی از بخش‌های تابعه شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۳۲ هزار نفر در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کلان‌شهر تبریز واقع‌ شده است.

فرسودگی جاده قدیم و قرار گرفتن آن در داخل شهر ایلخچی به همراه خرابی آسفالت ناشی از تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی از جمله مشکلات شهروندان این شهر است که لزوم تسریع در اجرای کنارگذر را اجتناب ناپذیر می کند.

شهر ایلخچی در مسیر تبریز - ارومیه قرار دارد و در واقع تردد خودروها در این مسیر در زمان حاضر از داخل شهر انجام می شود.