شناسهٔ خبر: 108045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان :

۸۴۳ میلیارد و۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان حائز شرایط در زنجان پرداخت شد

شاهین فر زنجان.JPG معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، از پرداخت ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن به ۳ هزار و ۳۷۶ متقاضی حائز شرایط در استان زنجان خبر داد.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به روند ثبت نام در استان زنجان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: از این تعداد ثبت نامی، تا پایان سال گذشته ۳ هزار و۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد، ۸۴۳ میلیارد و۵۵۰ میلیون ریال است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ۳ هزار و ۹۱ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند، ادامه داد: همچنین متقاضیانی هم هستند که تاکنون وارد مرحله تشکیل پرونده و تعیین شعبه نشده و یا تعیین شعبه و تشکیل پرونده انجام شده ولی تسهیلات پرداخت نشده است.

شاهین فر تاکید کرد: تا کنون بخشنامه ای در خصوص پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت متبوع ابلاغ نشده است ،که در صورت تامین اعتبار و ابلاغ دستورالعمل پرداخت، اطلاع رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد تا متقاضیان واجد شرایط ثبت نام کنند.

وی به سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در مناطق شهری کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰۰ میلیون ریال برای تهران، ۴۰۰ میلیون ریال برای سایر کلانشهرها (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای سایر شهرها هستند.

شاهین فر افزود: سقف تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، بیان داشت: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۳۹۹.۷.۱ باشد.