شناسهٔ خبر: 108152 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

حفاظت از اراضی ملی و دولتی با یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن /پیگیری ۴۰ هزار پرونده حقوقی زمین‌خواری در دولت سیزدهم

زمین خواری عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل یگان حفاظت سازمان را راهکاری برای کاهش تصرفات به اراضی دولتی و ملی عنوان کرد و گفت: ۴۰ هزار پرونده حقوقی زمین خواری در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.

ارسلان مالکی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص رویکردهای سازمان در خصوص مبارزه با زمین‌خواری در دولت سیزدهم اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن از سال ۱۳۹۴ با تشکیل یگان حفاظت سازمان به شکل روزانه و با استفاده از تجهیزات و ابزار الکترونیکی و با استفاده از توان یگان از اراضی که متعلق به دولت و در اختیار یگان است حفاظت می‌کند.

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با تشکیل یگان حفاظت کمتر زمین‌خواری ملموسی با حضور یگان اتفاق افتاده است. در ایام نوروز نیز گزارش‌ها حاکی است که اگرچه تعرض رخ می‌دهد اما با حضور یگان حفاظت اجازه تصرف داده نمی‌شود و رفع تصرف فوری انجام می‌شود. بنابراین از منظر محافظت از اراضی، تصرف عدوانی نداریم و یگان مراقبت لازم را دارد.

مالکی توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار پرونده حقوقی زمین‌خواری در سراسر کشور در جریان است که عمدتا پرونده هایی هستند که بر روی اراضی شکل گرفته است که در دادگاه و محاکم در حال رسیدگی هستند.

وی گفت: در دادگاه‌ها و محاکم چنانچه سازمان توجه نداشته باشد و دفاع درست و موثری نداشته باشد، احتمال دارد اراضی دولتی از ید سازمان خارج شود بنابراین تقویت بخش حقوقی در دستورکار است.

عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: در دولت سیزدهم سازمان در بخش پرونده‌های حقوقی ورود کرده است. به همین منظور دولت سیزدهم مترصد است تا ۴۰  هزار پرونده حقوقی شکل گرفته در خصوص زمین‌خواری را به جد پیگیری کند.

مالکی تصریح کرد: مشاوران و وکلا در سراسر کشور بسیار دلسوزانه و مسئولانه با پرونده‌های حقوقی زمین‌خواری برخورد می‌کنند تا اراضی دولتی از دست سازمان خارج نشود و سازمان نیز نظارت ستادی بر این موضوع دارد.

وی با تاکید بر اینکه یگان حفاظت مستقر است و اجازه تعدی و تصرف به اراضی دولتی را به زمین خواران نمی‌دهد، گفت: وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شکل شبانه‌روزی در سازمان در حال فعالیت هستند تا اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن که تکلیف سازمان است در طی چهارسال تامین شود و مدیران وزارت راه و شهرسازی از این منظر دغدغه‌ای نداشته باشند.