شناسهٔ خبر: 108224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اعلام کرد:‌

بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران راه آهن بستان آباد - خاوران

راه آهن1.JPG مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت : ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داشتیم که اخیراً با مساعدت مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، توانستیم بخشی از بدهی را پرداخت کنیم تا به فعالیت خود ادامه دهند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان‌شرقی)، ابوالقاسم سلطانی گفت: پروژه قطار تبریز- میانه- بستان آباد، بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تقریباً عملیات جزئی در روسازی و تکمیل ایستگاه این پروژه باقی مانده است .

   سلطانی گفت: عملیات اجرایی در این پروژه تقریباً در حالت نیمه تعطیل بود و قول داده بودیم به محض تخصیص اعتبارات لازم، تا سه ماه آتی این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: امید است در اول تابستان با توجه به وعده‌ای که معاون وزیر راه و شهرسازی در سفراخیر خود به استان دادند ، کلیت پروژه به طور کامل به بهره‌برداری برسد .

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران ، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که اگر این مبلغ را به نرخ امروز محاسبه کنیم بالای سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

سلطانی بیان کرد: علاوه بر بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران این پروژه، برای تکمیل این پروژه نیز به بودجه کافی نیاز داریم تا این پروژه به اتمام برسد.

وی افزود: اگر توان پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران را داشته باشیم عملیات اجرایی در این پروژه سرعت خواهد یافت و این پروژه در اوایل تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

سلطانی افزود : ادامه مسیر پروژه از ائل گلی تا ایستگاه اصلی (راه‌آهن) قطعی نشده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در پایان افزود: درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه، ۷۷درصد وپیشرفت ریالی کل پروژه، ۹۷ درصد است.