شناسهٔ خبر: 108233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار مطرح کرد؛

تلاش بی وقفه راه و شهرسازی شهرستان خوانسار در به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی

شاهی.خوانسار رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار با اشاره به اتمام ۸۰۰ متر لاینینگ تونل خوانسار به بویین میاندشت گفت: اقدامات موثری بمنظور کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان بعمل آمده است.

سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص مجموعه اقدامات این اداره در یکسال اخیر اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های مستمر، اقدامات موثری در حوزه مهندسی و ساخت بمنظور کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان بعمل آمده است.  

 وی با اشاره به پروژه تونل خوانسار- بویین میاندشت که دومین تونل استان اصفهان از نظر بزرگی محسوب می‌شود اذعان داشت: پروژه حفاری و احداث تونل خوانسار یکی از پروژه‌های شاخص راهسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بویین میاندشت را تسهیل می‌بخشد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار با بیان اینکه این تونل موجب کاهش میزان تردد از گردنه و افزایش ایمنی در تردد می‌شود، عنوان کرد: عمليات یک هزار و ۲۰۰ متر حفاری تونل و ۸۰۰ متر لاینینگ اتمام یافته است.  

  وی از دیگر اقدامات حوزه راهسازی این شهرستان به تهيه طرح جديد برای كنارگذر شرقی شهرستان خوانسار و پيگيری اخذ اعتبار و شروع مجدد عمليات اجرايی این كنارگذر اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی باند دوم دامنه خوانسار دارای پیشرفت ۱۰۰ درصدی و باند دوم خوانسار- گلپایگان نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

 شاهی در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه املاک و حقوقی این اداره، ضمن اشاره به واگذاري ۵۷ پلاک مسكونی به اقشار ويژه این شهرستان طي سه سال اخير، گفت: در سال ۱۴۰۰ طرح دعوی خلع يد و قلع و قمع مستحدثات و نيز شكايت تصرف عدوانی عليه متصرفين اراضي ملي و موات متعلق به اين اداره به تعداد ۲۵ فقره انجام پذیرفت.  

 وی بیان داشت: در حوزه مسکن و ساختمان نیز پیگیری‌های لازم جهت اخذ كاربری زمين‌های پلاك ۲۱ در سونقان براي تخصيص به پروژه نهضت ملی مسکن به مساحت شش هزار متر مربع مسكونی (برای ۸۱ نفر متقاضی در ۲۷ پلاك مسكونی) بعمل آمد و به متقاضيان ثبت نامی اختصاص یافت.