شناسهٔ خبر: 108286 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی با مردم برای مقابله با زمین خواری

نشست فرمانده یگان حفاظت یزد با عوامل یگان فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد مبارزه با زمین‌خواری را یکی از مهمترین اولویت‌های این یگان و اداره کل ذکر کرد و گفت: تلفن ۱۶۵۶ پل ارتباطی مردم برای مقابله با زمین خواری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، سرهنگ خالقی، اراضی ملی را متعلق به نسل فعلی و آینده عنوان کرد و گفت: هرقدر بتوانیم در برابر افراد متجاوز به اراضی ملی قاطعانه برخورد کنیم به همان اندازه به نسل آینده و آبادانی استان خدمت بیشتری کرده‌ایم.

وی در ادامه مقابله اثربخش با زمین‌خواران را نیازمند یک عزم و اراده ملی و همگانی دانست و خاطرنشان کرد: شهروند مسئولیت‌پذیر شهروندی است که به مسائل و اتفاقات پیرامون محیط زندگی خود بی تفاوت نباشد، لذا امر مهم «مسئولیت‌پذیری اجتماعی» ایجاب می‌کند همه شهروندان در برابر آسیب‌ها و معضلاتی که جامعه را با تهدید مواجه می‌سازد واکنشی از جنس همکاری و همیاری از خود نشان بدهند.

سرهنگ خالقی ادامه داد: این یگان با راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی (تلفن گویای ۱۶۵۶) و با شعار «یگان هوشمند، مقتدر و پاسخگو» زمینه تحقق عمل به مسئولیت اجتماعی شهروندان را فراهم کرده است لذا هم استانی های عزیز می‌توانند با برقراری ارتباط مستقیم با کارشناسان یگان حفاظت از اراضی در جلوگیری از وقوع هرگونه تعرض به اراضی ملی با این یگان همکاری و همیاری داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در پایان تصریح کرد: این یگان به صورت ۲۴ ساعته فعال است و شهروندان عزیز در کل استان می توانند در صورت مشاهده تخلف زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ تماس بگیرند و گزارش زمین خواری را اعلام فرمایند تا کارشناسان این یگان در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.