شناسهٔ خبر: 108295 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر جدید پرند:

۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پرند در حال ساخت است/کلنگ احداث ۳ هزار واحد مسکونی جدید در پرند به زمین زده‌ می‌شود/تخصیص ۴۴۵ هکتار زمین برای تولید مسکن

ساخت و ساز ـ مسکن* ـ شهر جدید ـ پرند مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه ۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پرند در حال ساخت است از آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار واحد جدید به زودی با حضور رییس‌جمهوری خبر داد.

محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شهر جدید پرند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آماری از مراحل تامین زمین و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر جدید ارایه کرد.

مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه شهر به عنوان یکی از شهرهای جدید در ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن برنامه بزرگی در دستور کار دارد، گفت: سهمیه شهر جدید پرند در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهار سال دولت سیزدهم ۷۰ هزار واحد است که فعلا ۵۵ هزار واحد به شهر جدید ابلاغ شده است. در گام نخست ۲۱۶ هزار نفر ثبت نام اولیه شدند که حدود ۶۰ هزار نفر پالایش اولیه شدند. به ۱۵ هزار نفر پیامک ارسال شده که مدارک خود را کنترل کنند و تکمیل مدارک داشته باشند.

وطن‌خواهی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی شهر جدید پرند به تهران انتظار این است که ظرفیت آن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تکمیل شود.

وی در خصوص تخصیص زمین و مراحل ارایه آن اعلام کرد: در حال حاضر ۴۴۵ هکتار به استعداد ۲۰ هزار واحد به شهر جدید پرند الحاق شده است که مشکلاتی همچون ابلاغ طرح تفصیلی دارد که در استانداری به دلیل تقسیمات کشوری مانده است. همچنین مشکلاتی با ارتش در خصوص زمین‌های الحاقی به شهر جدید پرند وجود دارد که این مشکلات نیز با رایزنی در حال برطرف شدن است.

مدیرعامل شهر جدید پرند توضیح داد: در حال حاضر زمین برای ۷۰ هزار واحد سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در حال تامین است و مشکلی در خصوص تامین زمین وجود ندارد.

وطن‌خواهی در خصوص روند ساخت مسکن در شهر جدید پرند که تحت‌عنوان نهضت ملی شناخته می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پرند در حال ساخت است که شامل واحدهای خودمالکی، استیجاری، مشارکتی و گروهی در حال انجام است.

وی گفت: مقرر شده تا به زودی با حضور و دستور رییس‌جمهور در استان تهران حدود ۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن کلنگ‌زنی شود که هم‌اکنون برای این تعداد واحد، کارگاه تجهیز شده و پیمانکار آغاز به کار کرده است.