شناسهٔ خبر: 108306 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مطرح کرد؛

بازمهندسی طرح مترو پردیس با نگاه مهندسی ارزش/ ضرورت ترسیم یک نقشه راه برای ساخت مترو پردیس

جلسه جلسه هماهنگی و برنامه پروژه متروی شهر جدید پردیس با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، نمایندگان استانداری تهران، شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سرمایه گذار پروژه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حوزه های فنی، اجرایی و مالی بین ارکان گوناگون پروژه متروی شهر جدید پردیس با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

جعفری در این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به ابعاد وسیع فنی، مالی و تکنیکال این پروژه پیش از آغاز عملیات اجرایی نیازمند ترسیم یک نقشه راه کامل هستیم گفت: در این مسیر ایجاد هماهنگی و ارتباط دوستانه بین ارکان پروژه امری بسیار مهم و ضروری است که خوشبختانه در حال حاضر با همکاری شهرداری معارض های موجود در مسیر پروژه مذکور رفع و این مسئله برطرف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که در این راه، طرحی به مرحله اجرا برسد که هیچ نقطه ابهام و نقدی در حوزه فنی نداشته باشد.

وی همچنین اضافه کرد: از آنجایی که ۳۰ درصد از هزینه‌های پروژه از سوی سرمایه‌گذار، ۳۰ درصد از بودجه‌های مصوب دولتی و ۴۰ درصد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید تأمین می شود؛ نحوه همکاری‌های مالی بین بخش‌های مختلف برای جلوگیری از توقف پروژه بسیار حائز اهمیت است که همگی پس از تعیین هزینه تمام‌شده پروژه به تاریخ امروز باید آن را مشخص کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت انجام بازمهندسی طرح با نگاه مهندسی ارزشی با هماهنگی مشاوران طرح، دفتر فنی استانداری و شهرداری ظرف مدت زمان مشخص بیان کرد: پس از اتمام این مرحله مقدمات فعالیت برای آغاز عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه به سرعت انجام شده و در این مسیر از مشارکت نخبگان ، مردم و رویکردهای مدیریتی لازم نیز استفاده شود.

گفتنی است متروی تهران پردیس به طول ۲۵ کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که اکثر طول مسیر آن در تونل پیش بینی و طراحی شده و دارای دو ایستگاه در طول مسیر خواهد بود.

جمعیت‌پذیری، تعادل بخشی به بازار مسکن شهر تهران، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش بار ترافیک و کاهش زمان سفر از اهداف احداث خطوط ریلی در شهر جدید پردیس است.