شناسهٔ خبر: 108365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قالب اجرای طرح سیستم مدیریت پل ها صورت می پذیرد :

بازدید و بازرسی فنی از پل ها و ابنیه های جاده ای مازندران

مازندران - نصراللهی سرپرست اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: در قالب اجرای طرح سیستم مدیریت پلها (bms) در سطح استان ، عملیات بازدید و بازرسی فنی از پل ها ، ابنیه های فنی و آبروهای جاده های استان در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، کامل نصراللهی عنوان کرد : در طرح مذکور ۷۴۵دستگاه پل و بیش از۱۶ هزار آبرو در سطح محورهای برون شهری استان مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرند.

 وی مهم ترین اهداف اجرای این طرح ، بروزرسانی آمار پل ها و آبروها ، شناسایی آسیب های متداول سازه ای ، مطالعه و برنامه ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب ها ، الویت بندی پل ها به منظور برنامه ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات می باشد.

وی تصریح کرد : این طرح در راستای تهیه فرم بازرسی و شناسنامه فنی (چک لیست) از پل‌ها و آبروها، در سطح راه‌های استان به اجرا در آمده است .

سرپرست اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان ادامه داد: در حال حاضر افزون بر۱۶۰دستگاه پل و ۵هزار و۴۸۲ آبرو از ابتدای سال جاری در محورهای مواصلاتی استان بررسی و نسبت به اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها در خصوص آنها اقدام شده است .

 نصراللهی در خصوص نحوه اجرای این پروژه نیز گفت: این اقدام در قالب طرحی امانی و با همکاری کارشناسان پل و ابنیه فنی اداره کل  و ادارات شهرستان تابعه  هر ساله اجرایی می شود.

وی در خصوص مشخصات فنی طرح سیستم مدیریت پل  نیز عنوان کرد: در این طرح به تهیه فهرستی موضوعی (چک لیست)، از مختصات مکانی، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات ساختاری (آسیب‌ها و علل)، تعیین شاخص خرابی سازه ای و بهره برداری و رتبه بندی پل‌های جاده‌ای اقدام می‌شود .

سرپرست اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه به مهمترین اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: بروز رسانی آمار پل‌ها، شناسایی آسیب‌های متداول سازه‌ای، مطالعه و برنامه‌ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب‌ها، اولویت‌بندی پل‌ها به منظور برنامه‌ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات و... از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح است.

وی از ملزومات اجرای این طرح را انواع دوربین‌های تصویر برداری، موقعیت یاب (جی،پی،اس) فاصله سنج لیزری و... اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین عامل در اجرای بهینه این طرح و دیگر اقدامات عمرانی، تعهد، تخصص و تجربه مجریان است که بحمدا....کارشناسان اجرایی این طرح از قابلیت‌های لازم برخوردار هستند.