شناسهٔ خبر: 108415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی نیمه دوم فروردین ماه در خراسان شمالی صورت گرفت:

اجرای روزانه یک کیلومتر آسفالت در راه های روستایی و فرعی استان

آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از اجرای روزانه یک کیلومتر آسفالت در راه های روستایی و فرعی استان طی نیمه دوم فروردین ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت با اشاره به فعال شدن کارگاه های احداث و آسفالت راه های روستایی استان پس از اتمام طرح نوروزی ۱۴۰۱ گفت: طی ۱۶ روز اخیر ۱۲.۵ کیلومتر راه روستایی و ۴ کیلومتر راه فرعی در شهرستان های مختلف استان آسفالت شده است.

وی افزود: طی این مدت روکش آسفالت راه های روستایی به طول ۱۲.۵ کیلومتر و روکش آسفالت راه فرعی محور تخته باغلق به یکه سعود به طول ۴ کیلومتر و جمعا به طول ۱۶.۵ کیلومتر اجرا شده است.

وی از تداوم عملیات آسفالت راه های روستایی، فرعی و اصلی و شریانی استان طی سه ماه آتی خبر داد‌ و تاکید کرد: با توجه به میزان تخصیص اعتبارات اجرای آسفالت حداقل ۵۵ کیلومتر راه روستایی تا ابتدای تابستان سال جاری انجام خواهد شد و در صورت افزایش تخصیص اعتبارات امکان افزایش عملکرد تا ۱۱۰ کیلومتر با به کارگیری ماشین آلات راهداری وجود دارد.

شهامت همچنین اجرای ۳۵ کیلومتر لکه گیری و روکش در راه های اصلی و شریانی استان را از دیگر برنامه های ماه های آتی برشمرد و از بهره برداری حداقل ۵ دستگاه پل در حال احداث تا شهریور امسال خبر داد.

وی همچنین از ارائه پیشنهاد آسفالت تمامی راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار استان برای سفر آتی هیات محترم دولت به استان خبر داد و بر اولویت ویژه تکمیل طرح های نیمه تمام راه های روستایی و محرومیت زدایی در سال جاری با حمایت استاندار محترم و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران تاکید کرد.