شناسهٔ خبر: 108486 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد:

ثبت نام قریب به ۳۱هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن/ اختصاص بیش از ۶۰ درصد ثبت نامی ها به شهر جیرفت/ ثبت نام نزدیک به پنج هزار نفر مجرد در جنوب کرمان

محمد ساردویی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: سی هزار و ۹۲۸ نفر در جنوب استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۱ نفر پالایش شده اند و بیش از ۴هزار و ۷۰۰ نفر نیز مجرد در این طرح ثبت نام کرده اند.

محمدساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ثبت نام سی هزار و ۹۲۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در جنوب  استان کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد یازده هزار  و ۷۰۱ نفر پالایش شده اند و  با توجه به آنکه برنامه اجرایی استان ۲۱ هزار ۷۱۳ واحد بوده، تعداد ثبت نامی ها بیش از سهمیه استان است.

ساردوئی در مورد تامین زمین سهمیه استان گفت: تامین زمین برای ۶ هزار و ۱۶۵ نفر تهیه شده است و در حدود یکهزار و ۱۱۵ هکتار زمین هم شناسایی شده است که ۲۸۰ هکتار در قالب طرح های جامعی که در حال تصویب و الحاق می شود و مابقی در حوزه شهر جیرفت در جنوب شهر کرمان بوده که برای این منطقه  ۴۴۴ هکتار و ۶۴۰ هکتار جدا در نظر گرفته شده است که ۶۴۰ هکتار برای شهرک جدید و ۴۴۴ هکتار  از اراضی هم به دلایل مختلفی از جمله مخالفت آب منطقه ای و محیط زیست  و همچنین مخالفت جهاد کشاورزی به دلیل آنکه منطقه قطب کشاورزی است یا مخالفت میراث فرهنگی که اجازه ساخت و ساز نمی دهند.

وی ادامه داد: با این حال اگر بتوانیم شهر جدید که اقدامات اولیه اش انجام شده را تکمیل کنیم ان شالله کل اراضی بیشتر از آنچه نیاز استان است تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان تعداد مجردین که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند را بیش ۴ هزار و ۷۰۰  نفر برشمرد و گفت: از سی هزار و ۹۲۸ نفر ثبت نامی قریب به ۱۹ هزار نفر از جیرفت ثبت نام کرده اند و بیش از ۶۰ درصد ثبت نامی ها به شهر جیرفت اختصاص دارد.

ساردوئی در مورد نحوه ساخت مسکن نیز افزود: در شهرجیرفت که مشکل زمین وجود دارد، آپارتمان سازی خواهد بود و در سایر شهرها واحدهای ویلایی ساخته خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب  استان کرمان افزود: در طرح مسکن مهر در شهر کهنوج ۱۵۰۰ واحد مسکونی ساخته شد که متاسفانه متقاضی نداشت و اکنون در طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به سهمیه استان در دو سال آینده با توجه به همکاری بنیاد مسکن نزدیک به ۶ هزار واحد مسکن ساخته و تحویل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد.