شناسهٔ خبر: 108498 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بیش از ۴۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در حال نوسازی است/معرفی ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک خبر داد و گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در پروژه‌های مرتبط با شرکت بازآفرینی شهری به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۵ هزار واحد را در دست نوسازی دارد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده اعلام کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه حمایت از نوسازی و تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در پروژه‌های مرتبط با شرکت بازآفرینی شهری به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۵ هزار واحد را در دست ساخت دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال نوسازی گفت: بیش از ۲۰ هزار واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد، ۵ هزار واحد پیشرفت فیزیکی بین ۶۰ تا ۹۰ درصد، یکهزار و ۵۰۰ واحد پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۴۰ درصد، و ۱۵ هزار واحد بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرای بازآفرینی شهری در محلات هدف ۵۰ درصد است.

آئینی با تاکید بر اینکه در دو ماه اخیر نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری روند رو به رشد و مناسبی داشته است توضیح داد: از ۱۵ اسفند تاکنون که سامانه و اعتبارات جدید برای نوسازی محلات هدف فراهم شده تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک معرفی شده است و بر اساس گزارشی که از بانک اعلام شده بیش از ۱۱ هزار واحد هم‌اکنون به شعب بانک‌ها در سراسر کشور ارسال شده که در حال انعقاد قرارداد هستند.

انتهای پیام/