شناسهٔ خبر: 108504 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اعلام کرد:

ثبت نام بیش از ۳۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن/ افتتاح حساب بیش از ۲۵۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان

مهدی رجبی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ضمن اعلام ثبت نام ۳۴ هزار و ۲۶۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۲هزار و ۵۷۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی تاکنون حساب افتتاح کرده اند و یکهزار و ۸۸۳ نفر نیز واریز وجه را انجام داده اند.

مهدی رجبی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام ثبت نام ۳۴ هزار و ۲۶۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: از این تعداد ۱۷هزار و ۹۵۳ نفر رد درخواست و انصرافی هستند و تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۴ نفر واجدین شرایط تشخیص داده شده است و برای ۸ هزار و ۸۷۱ نفر پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۶ نفر افتتاح حساب انجام داده ­اند و یکهزار و ۸۸۳ نفر نیز وجه واریز کردند.

رجبی بیشترین تعداد ثبت نامی ها را مربوط  به شهر سمنان دانست و بیان کرد: طی برنامه چهار ساله قرار است ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان ساخته شود که تاکنون برای ۶ هزار و ۲۶۷ واحد تامین زمین انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ضمن اعلام کمبود زمین در برخی از شهرها گفت: در شهر سمنان که ۸ هزار متقاضی واجد شرایط داریم ، تاکنون برای ۸۰۰ نفر تامین زمین انجام شده است و برای مابقی متقاضیان در حال  شناسایی زمین هستیم.

رجبی در ادامه گفت: با توجه به استقبال مردم برای اخذ زمین و ساخت توسط خودشان سعی شده حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد در طرح نهضت ملی آپارتمان سازی شود و مابقی به شکل گروه های ساخت لحاظ شود که مردم با تشکیل گروه های سه یا چهار نفره خودشان خانه بسازند.

وی در پایان درمورد تامین اراضی نیز گفت: یکی از راه های تامین زمین که در قانون جهش تولید مسکن نیز پیش بینی شده استفاده از اراضی مازاد دستگاه های دولتی است که متاسفانه این قانون در بسیاری از استان ها و استان سمنان جدی گرفته نشده و لازم است با عزم جدی از سوی وزات راه و شهرسازی و هماهنگی دستگاه های نظارتی این کار رصد شده و این اقدام عملی شود.