شناسهٔ خبر: 108558 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اعلام کرد:

ثبت نام بیش از ۴۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن/ بندرعباس و میناب دو شهر پرمتقاضی

عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان ضمن اعلام ثبت نام بیش از ۴۵هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: بیش از ۴هزار و پانصد نفر افتتاح حساب کرده اند.

عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام ثبت نام بیش از ۴۵ هزار ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در پالایش های انجام شده میزان ثبت نام ها به نصف کاهش پیدا کرد و از این تعداد بیش از ۴هزار و پانصد نفر قرارداد ثبت کرده و افتتاح حساب انجام دادند.  

 کمالی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دو شهر علوی و بندر عباس اجرایی خواهد شد، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن از شهر علوی به دلیل بُعد مسافت استقبال چندانی صورت نگرفته است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: اکنون در حال رایزنی در مورد ۳۵۰ هکتار اراضی بندرعباس هستیم که اگر این امر محقق و مصوبه ۳۵۰ هکتار اراضی ابلاغ شود، کل زمین ۴ ساله استان تامین خواهد شد و پیش بینی می شود در پی آن استقبال از طرح نهضت ملی در بندرعباس به دلیل موقعیت منطقه ای قابل توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به سهمیه استان  که ۴۹ هزار ۹۵۰ واحد مسکونی است، بیان کرد: اگر تامین زمین صورت گیرد، ثبت نام ۴ ساله در همین امسال انجام خواهد شد و کل تعهد ۴ ساله، امسال با تامین زمین انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان  تصریح کرد: در کل استان به جز رودان، سردشت و فارغان در بقیه شهرها تامین زمین انجام شده و طرح مطالعات تفکیکی در حال انجام است و براساس پیگیری ها مشکل تامین زمین  این سه شهر نیز طی هفته های آتی حل خواهد شد و پس از تامین زمین این سه شهر، دیگر در استان هرمزگان شهر فاقد زمین در طرح نهضت ملی مسکن نخواهیم داشت.

کمالی بیشترین تعداد ثبت نامی ها را مربوط  به شهر بندرعباس دانست و بیان کرد: پس از بندرعباس، میناب دومین شهر پرمتقاضی استان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: در شهرجدید علوی بیشتر واحدهای مسکونی بصورت دوطبقه ساخته خواهد شد و هم اکنون در این شهر قریب به ۲هزار ثبت نام انجام شده است که اقدامات اولیه و قرارداد برای ۹۰۰ نفر در حال انجام است و عملیات اجرایی برای ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهر برای متقاضیان شروع شده است.

کمالی با اشاره به اینکه شهر جدید علوی شهری جدید و نوپاست خاطر نشان کرد: تمام امکانات شهری از جمله مدرسه، درمانگاه. مسجد و.. در این شهر وجود دارد و زندگی در شهر جاریست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان ادامه داد: در حال مطالعه بر روی سازه های پیش ساخته و سبک هستیم که با توجه به موقعیت جغرافیایی هرمزگان و رطوبت و شرجی بودن محیط به نظر استفاده از سازه های پیش ساخته  و سبک گزینه خوبی باشد و اگر نتایج تحقیقات مثبت باشد حتما از سازه های پیش ساخته  نیز بهره خواهیم برد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد: تلاش خواهد شد، کل تعهد ۴ ساله استان در تامین اراضی و تملک تا پایان سال انجام شود و راه و شهرسازی استان با  همکاری قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن آمادگی عملیات اجرایی را دارد.