شناسهٔ خبر: 10856 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اختصاصی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

گزارش تشریحی - تصویری از جزئیات ساخت‌ و‌ ساز شهر جدید پردیس/ اولتیماتوم به پیمانکاران کم‌کار/ از پرچم «ما تا آخر ایستاده‌ایم» تا توصیه پسر مدیرعامل شرکت ترکیه‌ای کوزو به پدر

مسکن مهر شهر جدید پردیس آخرین وضعیت ساخت‌وساز واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس در بازدید هفتگی برخی مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید از مسکن مهر پردیس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بازدید از روند ساخت‌وساز واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس هر هفته از سوی حبیب‌اله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و معین ویژه شهر جدید پردیس صورت می‌گیرد.

در حاشیه آخرین بازدیدی که وی به همراه برخی از مدیران کل شرکت عمران شهرهای جدید از پردیس به عمل آورد، جلسات متعددی برگزار شد و بازدیدی دو ساعته از برخی فازهای مسکن مهر هم به عمل آمد تا روند ساخت‌وساز پروژه‌های مسکن مهر در این شهر سرعت بیشتری بگیرد. 

بررسی عملکرد پیمانکاران مسکن مهر پردیس در فازهای ۵ و ۹

با ورود تیم شرکت عمران شهرهای جدید به پردیس، نخستین جلسه با حضور طاهرخانی و پیمانکاران یکی از شرکت‌های سازنده مسکن مهر برگزار شد. در این جلسه وضعیت بدهکاری و بستانکاری، میزان پیشرفت و تعداد فازهای در حال ساخت توسط این شرکت‌های پیمانکار به مسئولان توضیح داده شد.

در بخش‌هایی از این جلسه علت کم‌کاری برخی از این شرکت‌ها و سرعت کم ساخت و سازشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در نهایت نیز مقرر شد در صورتیکه این شرکت‌ها ظرف دو هفته نتوانند عملکرد خود را به ماهیانه پنج درصد برسانند، درباره فعالیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

لزوم فعال شدن آماده‌سازی و محوطه‌سازی فازهای ۵ و ۹ در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت چون ساخت و ساز واحدها در این فازها به پایان رسیده و تحویل این واحدها در انتظار تامین خدمات زیربنایی است.

فاز ۵ مسکن مهر پردیس

بازدید دو ساعته از فازهای ۵،۹ و کوزو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بعد از پایان این جلسه، بازدید دو ساعته‌ای از فازهای ۵، ۹ و کوزو به عمل آمد. ابتدا طاهرخانی، رجب صلاحی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و برخی دیگر از مدیران پروژه‌ها بازدیدی از محل در نظر گرفته شده برای استقرار پست برق شهر جدید پردیس به عمل آوردند. لازم به ذکر است زمین این پست برق سیار آماده شده و به زودی پست برق که روشنایی کل شهر پردیس را تامین می‌کند در این محل مستقر خواهد شد.

پس از آن سراغ فاز پنج رفتیم که کارگران در حال ساخت‌وساز داخل واحدهای مسکونی برخی از بلوک‌ها بودند و برخی دیگر آماده برای دریافت نصبیات. روند ساخت‌وساز فاز ۹ قدیم و جدید اما وضعیت بهتری داشت. در این فاز کارگران درون ساختمان‌ها مشغول فعالیت بودند چون در این مرحله به گفته یکی از مهندسان عملیات تکمیل واحدها داخل ساختمان در حال انجام است. هر چند برخی بلوک‌های دارای پنجره و فاقد پنجره کنار هم قرار داشتند که نشان از پیشرفت‌های متفاوت شرکت‌های سازنده دارد.

در کنار برخی از بلوک‌ها پرچمی که روی آن نام شرکت سازنده درج شده بود خودنمایی می‌کرد و در کنار آن پرچمی به چشم می‌خورد که روی آن نوشته شده بود: «ما تا آخر ایستاده‌ایم!»

نمایی از بلوک‌های فاز ۹ پردیس

بازدید یک ساعته از بلوک‌های کوزو و گفتگو با مدیرعامل

یکی دیگر از پروژه‌های مهم مسکن مهر شهر جدید پردیس، فازهای کوزو است. واحدهای مسکن مهر کوزو به نسبت سایر پروژه‌ها از سرعت بیشتری در ساخت و ساز برخوردار است. در این بازدید «گوک‌چن کوزو» مدیرعامل شرکت ترکیه‌ای کوزو با تیم شرکت عمران شهرهای جدید همراه شد و توضیحاتی را برای عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ارائه داد.

روند ساخت و ساز در کوزو به پایان رسیده و با همکاری مهندسان ایرانی، تنها نصبیات کوزو و ساخت دیوارهای حائل باقی مانده که این مراحل در زمان بازدید در حال انجام بود. 

گوک‌چن کوزو در حال ارائه توضیحاتی برای طاهرخانی

دیوارهای حائل چند کیلومتری

در میان بازدیدها از بلوک‌های کوزو، دیوارهای حائل چند کیلومتری برای محافظت از بلوک‌ها در حال ساخت است و اگر همین الان هم سری به این فاز بزنیم لودرها و بیل مکانیکی‌ها مشغول کار و تکمیل واحدها هستند.

گوک‌چن تیم بازدیدکننده را به نزدیکی یکی از بلوک‌هایی برد که دیوار حائل آن به صورت حرفه‌ای و با به کار گذاشتن میلگرد در حال ساخت بود. مدیرعامل کوزو درباره این پروژه توضیحات مبسوطی را برای طاهرخانی ارائه داد و در بیان خاطره‌ای به مسئولان گفت: پسرم به من گفته تا مسکن مهر را تمام نکرده‌ای به کشورت برنگرد! 

دیوار حائلی که برای محافظت از بلوک‌ها توسط کوزو در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت کوزو تاکید کرد که این پروژه در زمان مقرر به پایان می‌رسد و به مسئولان از این بابت اطمینان خاطر داد. وی به همراه مسئولان از بخشی دیگر از بلوک‌های کوزو که دیوار حائلی به عمق ۱۵ متر در آن در حال ساخت بود و بیل مکانیکی‌ها در حال فعالیت بودند رفت و اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر ساخت این دیوار حائل به پایان برسد.

از این قسمت دیوارهای حائل ساخته می‌شود

بازدید از تونل مهم پردیس

یکی از مهمترین پروژه‌های در حال ساخت پردیس، دو تونل رفت و برگشت است که هر کدام ۸۰۰ متر طول دارند، جمع هزینه‌های انجام شده برای این تونل‌ها، پل‌ها و تقاطع‌های پردیس ۱۵۰ میلیارد تومان است.

این تونل رفت و برگشت، تنها مسیر دسترسی پردیس به فازهای کوزو است. همچنین خط فاضلاب کوزو از این تونل رد می‌شود که در این بازدید مشخص شد پیمانکار آب و فاضلاب به وعده خود در این زمینه کاملاَ عمل کرده و نصب لوله‌ها به طور کامل انجام شده است. در حاشیه بازدید از تونل، طاهرخانی توضیحاتی را از پیمانکاران تونل دریافت کرد.

تونل‌های رفت و برگشت فاز کوزو

در این تصویر کاملاَ مشخص است که تنها دسترسی به فازهای کوزو این تونل است

وضعیت تصفیه‌خانه کوزو

در بخش دیگری از این بازدید، سری هم به محل ساخت تصفیه‌خانه کوزو زدیم که منابع تامین آب آن آماده بود و مراحل ساخت تصفیه‌خانه در حال انجام است. این محل با فاصله از بلوک‌ها مستقر شده است؛ در کل دو تصفیه خانه ۱۰ هزار لیتری و یک تصفیه‌خانه ۴ هزار لیتری در کوزو ساخته خواهد شد تا آب ساختمان‌های ۱۵ طبقه این فاز را تامین کند.

تصفیه‌خانه‌ ۱۰ هزار لیتری برای تامین آب کوزو در بالای کوه در حال ساخت بود و علی‌رغم فعالیت مثبت این شرکت، دغدغه اصلی تامین مالی برای تکمیل پروژه‌ها بود که مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کردند متناسب با پیشرفت پروژ‌ه‌ها کمک‌های مالی نیز انجام خواهد شد. 

یکی از تصفیه‌خانه‌های کوزو

وضعیت مسجد جامع پردیس

مسجد جامع پردیس به عنوان یکی از مهمترین مساجد شهر پردیس تا آبان ماه تحویل داده خواهد شد. طاهرخانی و رجب صلاحی طی بازدید از این مسجد نکات مهمی را مطرح و اعلام کردند که برای تکمیل این مکان مذهبی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تزریق شده است.

مسجد پردیس در دو طبقه ساخته شده و دارای سالن بزرگ برگزاری اجتماعات و برگزاری نماز جماعت است.

مسجد جامع پردیس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پایان این بازدید جلسه‌ای هم در دفتر کوزو با حضور مهندسان ایرانی مرتبط با کوزو و مدیرعامل این شرکت ترکیه‌ای برگزار شد. در این جلسه مسئولان مربوطه توضیحاتی را در خصوص آخرین وضعیت ساخت دیواره‌های چند کیلومتری حائل، جزئیات ساخت تصفیه‌خانه‌ها و مدارس ارائه کردند.

در بازدید میدانی از پردیس اعلام شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان شروع به فعالیت کرده و پیمانکاران و شرکت گاز استان تهران در حال تکمیل ایستگاه‌های تعلیق فشار گاز و تکمیل خط تغذیه هستند. همچنین مقرر شد پیمانکار شبکه گاز هفته آینده فعالیت خود را آغاز کند. لازم به ذکر است پیمانکار تونل و راه دسترسی فاز ۱۱ به صورت سه شیفته در حال فعالیت‌اند./

گزارش و تصاویر: فاطمه زارعی

نظر شما