شناسهٔ خبر: 108571 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

برگزاری دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال جاری/قدردانی از اعضای اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری

شورا عالی شهرسازی در دومین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری (۱۴۰۱) از اعضای اصلی شورا و نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های عضو شورا تقدیر و تشکر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۵ اردیبهشت ماه در دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای عالی از اعضای اصلی شورا و نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو شورا تقدیر و تشکر شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد شورای عالی در سال گذشته اعلام شد. بنا بر اعلام دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال گذشته که سال پرکاری شورا بود ۲۱ جلسه تشکیل و ۹۶ موضوع پیگیری شد که ماحصل آن تصویب ۷۵ جلسه در شورا و ابلاغ آن به استانداران مربوطه بود. همچنین در سال گذشته ۵۰ مصوبه نیز از شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها ابلاغ و اجرایی شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری شورا برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مجموعا حدود ۶ هزار و ۸۷۴ هکتار زمین را در قالب الحاق یا احداث شهر جدید و احداث شهرک به این طرح تخصیص داد. همچنین ۹۸۱ هکتار نیز اراضی در داخل محدوده در قالب کمیسیون ماده ۵ به اجرای طرح اختصاص یافت.

در دومین جلسه شورا از حضور و فعالیت طالبیان معاون سابق میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، نجار رییس سابق مدیریت بحران کشور، جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، جوانبخت معاون وزیر نیرو، بیانی نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نامجو نمایننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، تکیه نماینده مجلس، نماینده سازمان برنامه و بودجه، رسولیان نماینده وزارت صمت، کریمی نماینده سازمان پدافند غیرعامل، قربانی نماینده وزارت کشور تقدیر و تشکر شد.

همچنین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با ارایه لوح تقدیر از خدمات دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، غلامرضا کاظمیان مدیرکل دفتر طرح ریزی شهری و طرح‌های توسعه عمران، احمد نیکخواه نائینی مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری، محمد سرلک مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران تشکر شد.

گفتنی است، دومین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری با موضوعات زیر امروز در ساختمان دادمان تشکیل شد.

ارایه گزارش عملکرد شورای‌عالی و کمیته‌های فنی در سال ۱۴۰۰ و تقدیر از اعضای شورا، همچنین موضوعات الحاق اراضی دولتی جهت تامین نیاز قانون جهش تولید مسکن به شهر جیرفت به میزان ۱۰ هکتار، الحاق اراضی دولتی جهت تامین نیاز قانون جهش تولید مسکن به شهر سمنان به میزان ۱۸ هکتار، مکان‌یابی و احداث ۳ شهرک در استان البرز جهت تامین نیاز قانون جهش تولید مسکن، و الحاق اراضی دولتی جهت تامین نیاز قانون جهش تولید مسکن به شهر ماهدشت به میزان ۷۰ هکتار بررسی شد.