شناسهٔ خبر: 108581 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در راستای طرح جهش تولید مسکن انجام شد؛

بازدید از کارخانه فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه

ساختمان بتن‌آرمه در راستای طرح جهش تولید مسکن، معاون تحقیقات و فناوری و مشاور رئیس در امور تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در راستای طرح جهش تولید مسکن، معاون تحقیقات و فناوری و مشاور رئیس در امور تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از کارخانه فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید محمدمهدی حیدری معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، علیرضا برکتین مشاور رئیس مرکز در امور تحقیقات و فناوری، پیمان عباسی مدیرکل دفتر فنی، اجرایی و نظارت شرکت عمران شهرهای جدید، ‌ محمدرضا بیات کارشناس تحقیقات سازه وشعله نوذری رئیس بخش معماری و طراحی محیط مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی حضور داشتند.

این بازدید فرصتی بود تا با حضور نمایندگان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید، ضمن ارائه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های یکی از تولیدکنندگان سیستم‌های صنعتی مسکن به عنوان یکی از سیستم‌های پیشنهادی در طرح جهش تولید مسکن، زمینه همکاری‌های بعدی با نقش‌آفرینی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مرجع علمی در این حوزه فراهم شود.  

فناوری تولید خانه‌های پیش‌ساخته بتن آرمه متشکل از سیگمنت‌های بتنی مجزا است که در کارخانه و در شرایط مناسب تولید و به محل پروژه حمل می‌شود.

این سیستم دارای فونداسیون پیش‌ساخته است و به صورت اتصالات پیچ و مهره‌ای در محل نصب می‌شود. همچنین امکان اجرای تمامی مدارهای تاسیساتی بدون هیچگونه تخریب در آن پیش‌بینی شده است و با توجه به این موضوع، در مدت زمان مناسبی قابلیت اجرا دارد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در حال حاضر، با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کلیه ملاحظات حوزه انرژی و تاسیسات و مواد و مصالح نوین در حال پیگیری و برنامه‌ریزی است.

در افق این طرح، پیش‌بینی شده است که کارخانه مورد بازدید بتواند به ظرفیت تولید ۲ واحد مسکونی ۷۵ مترمربع در روز برسد.