شناسهٔ خبر: 108591 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

اجرای باند دوم چادگان – اصفهان به تامین اعتبار گره خورده است

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه هزینه یک کیلومتر راهسازی در استان اصفهان شش میلیارد تومان است، گفت: یکی از مشکلات اجرای پروژه باند دوم چادگان – اصفهان (به طول ۵.۵ کیلومتر) نبود منابع مالی است.

 بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت محور چادگان – اصفهان اظهار کرد: طول این محور ۳۱ کیلومتر است که بخشی از آن در سنوات گذشته و قبل از ادغام وزارت خانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی به بهره‌برداری رسیده بود.  

 وی بیان داشت: ۲.۵ کیلومتر از این پروژه در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ با حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: برای ۵.۵ کیلومتر دیگر این پروژه قرارداد منعقد شده است که هزینه تکمیل آن با احتساب تعدیلات، هزینه های آزمایشگاه، مشاور و ... حدود ۲۶ میلیارد تومان می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان با در نظر گرفتن مناطق مختلف، هزینه یک کیلومتر راهسازی شش میلیارد تومان است.  

 شاهسوندی با بیان اینکه پیمانکار این پروژه براساس اقداماتی که تا الان انجام داده است حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مطالبه دارد اذعان داشت: زمانی می توان برای پروژه  برنامه ریزی کرد که منابع مالی آن به موقع تزریق شود لیکن هیچ گونه اعتبار و تخصیصی به این پروژه تا کنون داده نشده است.  

وی ادامه داد: در پروژه باند دوم چادگان – اصفهان علاوه بر مشکلات اعتباری، منابع طبیعی شهرستان نیز مدت زیادی آن را تعطیل کرد و تا کنون نیز مجوزهای صنعت معدن تجارت و منابع طبیعی به ما داده نشده است. همچنین با توجه به اینکه ردیف اعتباری این پروژه برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است تا کنون تامین قیر صورت نگرفته و قیر مورد نیاز تخصیص نیافته است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد تا در سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان و دستورات ایشان مشکل اعتباری این پروژه که از پروژه‌های اولویت دار است حل شود.  

وی بیان داشت: مکاتبات لازم در رابطه با این پروژه با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بعمل آمد اما از آنجایی که این پروژه درون استانی است لذا اعتبار این پروژه یا از اعتبارات استانی و یا از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور می‌بایست تامین شود.  

وی با اشاره به مطالعات به عمل آمده در خصوص پروژه سه راهی سد بیان داشت: اجرای پروژه‌ها مشروط به تامین اعتبار آن است و نبود منابع مالی کافی موجب عدم استقبال پیمانکاران و تجدید مناقصات شده است.