شناسهٔ خبر: 108630 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و گروه سرمایه‌گذاری مسکن انجام شد،

تفاهم‌نامه بهره‌مندی از فناوری‌های نوین به امضا رسید/ارتقای ساخت صنعتی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات و گروه سرمایه‌گذاری مسکن تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی به منظور بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی و تخصصی از طریق تسهیل در برقراری ارتباط متقابل بین مرکز تحقیقات و گروه سرمایه‌گذاری مسکن به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۶ اسفندماه با حضور علیرضا قاری‌قرآن رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مجتبی عزیزیان مدیرعامل و یاسر امامی رییس هیات‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، تفاهم‌نامه همکاری در خصوص بهره‌مندی از فناوری‌های نوین ساختمانی به امضا رسید.

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و گسترش همکار‌ی‌های علمی، پژوهشی و آموزشی بین مرکز تحقیقات به نمایندگی علیرضا قاری‌قرآن و شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به نمایندگی مجتبی عزیزیان در ۸ ماده به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات طرفین و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی و تخصصی از طریق تسهیل در برقراری ارتباط متقابل مرکز و گروه سرمایه‌گذاری مسکن با رعایت کامل ضوابط و مقررات مدنظر است. این تفاهم‌نامه به مدت ۵ سال است که قابل تمدید نیز هست.

بخشی از زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه بدین شرح اعلام شده است: توسعه و تبادل همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های مدیریت ساخت و پروژه، ساختمان‌های پایدار و فناوری‌های نوین، تدوین دستورالعمل‌های فنی اجرایی، ایین‌نامه‌ها و ضوابط، استانداردها و پیاده‌سازی طرح‌های پایلوت در زمینه‌های مربوط به طراحی، ساخت و فناوری‌های نوین، تبادل اطلاعات در تشکیل و به روز کردن بانک‌های اطلاعاتی فنی در زمینه مصالح، فرآورده‌ها و تجعهیزات ساختمانی وارداتی و داخلی.

از دیگر زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان به این موارد اشاره کرد: ارایه خدمات علمی، آزمایشگاهی و پشتیبانی موردنیاز هریک از طرفین برای انجام طرح‌های پژوهشی، شناسایی ایده‌های خلاقانه در وزه ساخت وساز و امکان‌سنجی آنها جهت معرفی سرمایه‌گذاری با ابزار حلقه‌های اندیشه‌ورز، ارایه گواهینامه فنی ساختمانی در جنبه‌های رده‌بندی کیفی و کارکردی، ارایه خدمات مشترک تحقیقاتی-کاربردی با تعریف پروژه‌های مشترک در حوزه تکنولوژی بافت فرسوده و قانون جهش تولید مسکن به جهت اعتلای ساخت صنعتی و مسئولیت اجتماعی طرفین، برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های علمی -پژوهشی و دوره‌های آموزشی با استفاده از امکانات طرفین، و همکاری در برگزاری جشنواره‌های متنوع ساختمانی و مسابقات علمی.