شناسهٔ خبر: 108640 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

به روز کردن تکنولوژی‌های ساخت در برنامه مرکز تحقیقات قرار دارد/صنعتی‌سازی و ارتقای کیفیت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته می‌شود

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات و گروه سرمایه‌گذاری مسکن رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه به روز کردن تکنولوژی‌های ساخت ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: صنعتی‌سازی و ارتقای کیفیت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به منظور بهر‌ه‌مندی از فناوری‌های نوین ساختمانی گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی باید بتواند به بهترین شکل و با دقت و سرعت، فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را برای بهر‌ه‌مندی در فعالیت های مختلف مسکن جمع‌بندی کرده و به مجریان اجرای طرح‌های کلان از جمله طرح نهضت ملی مسکن ارایه بدهد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در حوزه دانش، مراکز علمی و تحقیقاتی کارهای مناسبی انجام داده‌اند اما مشکلی که وجود دارد ارتباط ناکافی مراکز دانشگاهی با صنعت است که این همکاری مستمر ایجاد نشده است. نگاه ما این است که بتوانیم به عنوان عامل چهارم عمل کرده و در کنار مجموعه‌های علمی توانمند قرار بگیریم.

قاری‌قرآن افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باید نقش نظارت عالیه خود را روی فعالیت‌ها و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن فرصتی برای ارایه خدمات نوین ساختمانی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز و کاهش هزینه‌های تمام شده است، توضیح داد: هم‌اکنون در حوزه بتن، انرژی و سایر مباحث کارها در حال انجام است اما در حوزه ساخت و اجرا متاسفانه کار به روش‌های سنتی در حال انجام است و صنعتی سازی در ساخت به مفهوم مناسب آن اجرایی نشده است.

قاری‌قرآن گفت: صنعتی‌سازی که از جمله موضوعات مهم است در کشور وجود ندارد و هم‌اکنون بالای ۹۰ درصد ساخت‌و‌ساز به شکل سنتی در حال اجراست که به کیفی سازی لطمه زده است. بنابراین با تغییر ساختاری که در برنامه مرکز است باید پتانسیل مرکز تحقیقات بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/