شناسهٔ خبر: 108684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مطرح کرد؛

هدف اصلی روز ملی ایمنی حمل و نقل افزایش فرهنگ ترافیکی ست

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با فرهنگ سازی درست و ایجاد فرهنگ ایمنی در بین کاربران جاده‌ای، آمار تصادفات و تلفات جاده ای کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: به منظور کاهش تصادفات، تلفات جاده ای و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای مقوله ایمن سازی و اجرای مقرارت و قوانین رانندگی؛ هفتم اردیبهشت به عنوان روز ایمنی حمل و نقل نام گذاری شده است.

وی گفت: مسئله ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است که آمار تصادفات و میزان خسارت‌های وارده این موضوع را تایید می‌کند.

کرمی عنوان کرد: ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است که اعتماد به شبکه حمل و نقلی کشور را بالا می برد و از طرفی نیز باعث توسعه اقتصادی می شود.

وی به برنامه‌های ویژه این اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در این ایام اشاره و گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی ویژه کودک و نوجوان در مدارس حاشیه راه ها، توزیع کلاه ایمنی رایگان به راکبین موتور سیکلت در روستا‌ها، آشکار سازی ادوات کشاورزی و آموزش نکات ایمنی به دانش آموزان از برنامه‌های این اداره کل در این ایام است.

کرمی همچنین یادآور شد که رعایت سرعت مجاز به ویژه در مناطق مسکونی و نزدیکی مدارس حاشیه راه ها، پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی کلیه سرنشینان به ویژه سرنشینان عقب و مسافران اتوبوس و گذاشتن کلاه ایمنی از سوی راکبین موتورسیکلت و سرنشینان آن‌ها از مهمترین نکات کاهش تصادفات جاده ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به دیگر برنامه های این روز گفت: از مهمترین برنامه های روز ملی حمل و نقل می توان به برگزاری جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان، مانور و حضور لجستیکی راهدارن در محورهای مواصلاتی و برگزاری طرح های ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر یاد کرد.

انتهای پیام/