شناسهٔ خبر: 108727 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

لزوم ایجاد مشوق‌های جدید برای سرمایه‌گذاران پروژه‌های ساخت آزادراه/ گسترش همکاری ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل

جاده لزوم ایجاد مشوق‌های جدید برای سرمایه‌گذاران پروژه‌های ساخت آزادراه،‌ گسترش همکاری ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل و تلاش برای افتتاح یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا پایان سال جاری مهم‌ترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بهره‌برداری از باند رفت آزادراه منجيل- رودبار در سال جاری

معاون وزير راه و شهرسازی گفت: باند رفت آزادراه منجيل- رودبار با پيشرفت فيزيكی قريب به ۸۰ درصد به عنوان آخرين حلقه باقيمانده آزادراه قزوين- رشت در صورت تامين اعتبار مورد نياز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

گسترش همکاری ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل/ همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی

وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به روسیه از گسترش همکاری‌های ایران با این کشور در حوزه حمل و نقل خبر داد.

ایران و روسیه برای افزایش مبادلات و توسعه حمل ونقل توافق می کنند

وزیر راه و شهرسازی به منظور توافق در زمینه پروژه‌هایی مختلف حمل و نقلی، ترانزیتی، فعال سازی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال_جنوب و توسعه همکاری در بخش حمل ونقل هوایی، دریایی و ریلی عازم مسکو شد.

کاهش زمان و هزینه ترانزیت، مزیت نسبی را به مزیت رقابتی تبدیل می‌کند/ نگاه ملی لازمه تقویت ترانزیت کشور

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر کاهش زمان در ترانزیت به ویژه ترانزیت مرزی گفت: هرگاه زمان و هزینه ترانزیت افزایش ‌یابد، کشور کمتر می‌تواند از مزایای نسبی جغرافیایی خود استفاده کند و با کاهش زمان و هزینه مزیت نسبی به مزیت رقابتی تبدیل می‌شود.

راه‌اندازی سایت جامع اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از راه‌اندازی سایت جامع اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به منظور الکترونیکی شدن تمامی خدمات این شرکت خبر داد.

لزوم ایجاد مشوق‌های جدید برای سرمایه‌گذاران پروژه‌های ساخت آزادراه/ تلاش برای افتتاح یک باند منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا پایان سال جاری

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها با تاکید بر ایجاد مشوق‌های جدید برای سرمایه‌گذاران پروژه‌های ساخت آزادراه گفت: خوشبین هستیم یک باند از منطقه دو آزادراه تهران-شمال تا پایان سال جاری افتتاح شود.

بهر‌ه‌برداری از ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان طی پنج سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محرومیت تاریخی استان سیستان و بلوچستان از شبکه راه‌ها تا پیش از انقلاب اسلامی گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار طی یک برنامه پنج ساله تکمیل می‌شود.

برگزاری بیست‌وششمین آزمون تاسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برگزاری بیست‌وششمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا در ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.