شناسهٔ خبر: 10884 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدير كل راه آهن هرمزگان با تشريح پروژه‌هاي قابل افتتاح هفته دولت خبر داد:

افزايش سهم حمل‌ونقل ريلی در بندر شهيد رجايی

قطار باری مدير كل راه آهن هرمزگان از ثبت ركورد جابجايی يك ميليون و هشت صد هزار تن كالا از طريق ريلي در بندر شهيد رجايي و افزايش سهم حمل و نقل ريلي محموله‌هاي تجاري اين بندر به ۲۳ درصد خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، محمد پورفخري مدير كل راه آهن هرمزگان با ارائه گزارشي از عملكرد حمل ونقل ريلي بندر شهيد رجايي از ابتداي سال جاري گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون يك ميليون و هشتصد هزار تن انواع كالاي نفتي و غير نفتي از طريق شبكه ريلي در اين بندر جابجا شده است كه حجم از عمليات در طول چهار ماهه بندر شهيد رجايي بي سابقه بوده است.
وي با اشاره به افزايش ۵۶ درصدي در تعداد واگن هاي حمل كالا افزود: اين ميزان بار جابه جا شده در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۲ درصدي را تجربه كرده است.

به گفته مديركل راه آهن هرمزگان رشد حاصل شده ناشي از جابه جايي واگنهاي پنبه – كود و مازوت ترانزيت و همچنين حمل گندله وارادتي بوده است كه اميد مي رود با تداوم اين رشد به اهداف پيش بيين شده در سالجاري براي اين اداره كل دست يابيم.

پورفخري همچنين از كاهش تاخيرات در ورود و خروج وسير قطار هاي مسافري (در محور بافق - بندرعباس) خبرداد و گفت: اين اقدام با استفاده از لكوموتيوهاي جديد زيمنس؛ دوبل كردن ديزل قطارها و نيز نصب و اجراي سيستم سوخت رساني در ايستگاه مبدا (بندرعباس) صورت گرفته است.

مدير كل راه آهن هرمزگان در ادامه به بهره برداري از پروژه هاي اجرا شده در هفته دولت خبر داد و گفت: احداث كتابخانه واقع در شهرك مسكوني راه آهن بندرعباس٬ احداث ايستگاه مانوري، احداث ايستگاه‌هاي اضطراري ۱۸ و ۱۶، بهسازي و نوسازي سيستم سرمايش ساختمان‌هاي مركزي و ايستگاه‌هاي راه آهن بندرعباس و سيرجان، بهسازي و زهكشي خط دوار ايستگاه مسافري بندرعباس و احداث خط غله واقع در انبار رو باز غله در بندرشهيدرجايي از جمله اين موارد است.

وي افزود: بازسازي سكوي مسافري ايستگاه سيرجان، خريد و نصب سيستم ايمني سير قطار ATC در ۲۵ ايستگاه محور هرمزگان، مرمت و بازسازي سكوهاي شماره ۱ و ۲ و سايبان ايستگاه مسافري بندرعباس، احداث و ديوار كشي حريم ايستگاه مسافري بندرعباس و ايستگاه سيرجان، احداث و اجراي فضاي سبز و محوطه سازي شهرك راه آهن بندرعباس، احداث و اجراي ساختمان مركزي پليس راه آهن در ايستگاه مسافري بندرعباس و اجراي تعداد ۱۰ برج تلسكوپي در شهرك راه آهن بندرعباس از ديگر پروژههايي است كه در هفته دولت بهره برداري خواهد رسيد.

نظر شما