شناسهٔ خبر: 108986 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

سقف تسهیلات ساخت در۱۲ کلانشهر ۶۰۰ میلیون تومان شد/واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی بیمه کیفیت می‌شوند

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار ضرورت هم‌افزایی و تجمیع اطلاعات در خصوص نقشه کم‌آبی، پیشنهاد کاهش زمان مراحل صدورپروانه ساختمان به حداکثر ۷ روز و موافقت مشروط با الحاق ۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر سهند، از مهترین اخبارحوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی بیمه کیفیت می‌شوند

در نشست شورای‌هماهنگی برنامه‌های حوزه مسکن که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد بر اتمام پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد و برگزاری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به صورت ماهانه و بیمه کیفیت واحد های مسکونی طرح نهضت ملی تاکید شد.

بازدید بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز در شهر جدید پرند

بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی و سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی با حضور در شهر پرند از پروژه‌های در دست اجرا و مراحل آماده‌سازی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بازدید کردند‌.

برگزاری نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور به صورت الکترونیکی

مدیرکل دفتر بازرسی،ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، در خصوص نحوه برگزاری نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی این سازمان، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

گسترش نوسازی محله‌ای در تهران

آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با مدیرعامل نوسازی شهر تهران از بافت‌های فرسوده محله تختی در منطقه ۱۲ شهرداری تهران با هدف آگاهی از ظرفیت‌ها و اراضی قابل بارگذاری برای تامین مسکن بازدید کرد.

پیشنهاد کاهش زمان مراحل صدورپروانه ساختمان به حداکثر ۷ روز

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره اینکه شهرداری‌ها موظفند بتدریج زمان مصروفه مراحل صدورپروانه ساختمان را  از ۱۴ روز به حداکثر ۷ روز تقلیل دهند، گفت: در برخی موارد ۱۷ ماه و حتی مدت دو سال صدور پروانه ساختمان گزارش شده است.

ضرورت هم‌افزایی و تجمیع اطلاعات در خصوص نقشه کم‌آبی

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه فرونشست در کشور به مرحله بحران رسیده است بر ضرورت هم‌افزایی و تجمیع اطلاعات در خصوص نقشه کم‌آبی و فرونشست در کشور تاکید کرد.

سقف تسهیلات ساخت برای ۱۲ کلانشهر با بهر‌ه‌مندی از فناوری‌های نوین ۶۰۰ میلیون تومان شد

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از تدوین سیاست‌های اعتباری جدید در بخش تولید و عرضه مسکن خبر داد و گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین هم استفاده کنند در ۱۲ شهر،۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد است.

موافقت مشروط شورای‌عالی شهرسازی با الحاق اراضی امیرآباد در اسلام‌آباد غرب به محدوده شهر

شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار کرمانشاه موافقت مشروط شورا را با الحاق ۵۷.۸ هکتار اراضی دولتی موسوم به اراضی امیرآباد در اسلام‌آباد غرب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ابلاغ کرد.

موافقت مشروط شورای عالی شهرسازی با الحاق ۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر سهند

شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار آذربایجان‌شرقی با الحاق ۷۷ هکتار اراضی به محدوده شهر سهند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت مشروط کرد.

مخالفت با الحاق ۱۸.۷ هکتار اراضی به محدوده شهر میبد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار یزد با الحاق ۱۸.۷ هکتار اراضی به محدوده شهر میبد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مخالفت کرد.