شناسهٔ خبر: 109016 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

امکان استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای سازندگان در بافت‌های فرسوده فراهم شد

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی از امکان استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای سازندگان بافت‌های فرسوده علاوه بر تسهیلات ویژه نوسازی خبر داد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فراهم شدن استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای توسعه گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاصیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محلات هدف بازآفرینی شهری ایران اعم از توسعه‌گران، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از تسهیلات ویژه نهصت ملی مسکن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با توجه به اینکه تسهیلات نهضت ملی مسکن امکان تقسیط بلندمدت ۲۰ ساله را دارد برخی از متقاضیان ترجیح می‌دهند از این تسهیلات به جای تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند. از این طریق سازندگان می‌توانند تسهیلات را به خریداران منتقل کنند و این موضوع سبب می‌شود تا استفاده از این تسهیلات را برای نوسازی مورد استفاده قرار دهند.

آئینی یادآور شد: متقاضیان نوسازی بافت‌فرسوده هم امکان استفاده از تسهیلات نوسازی بافت را دارند که شامل ۶۰۰ میلیون تومان در چهار کلانشهر تهران، قم، مشهد و شیراز در محدوده بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر و در سایر محدوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۱ درصد و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۰ درصد است که در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود. همچنین می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله با سود تسهیلات ۱۸ درصد استفاده کنند.

وی افزود: تمامی متقاضیان برای بهره مندی از سایر حمایت های نوسازی بافت های فرسوده بایستی از ساعت ۶ صبح تا ۲۲  شب  با مراجعه به سامانه facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات انتخابی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/