شناسهٔ خبر: 109037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

احداث ۹۳۳ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان نیازمند بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: به‌منظور تبدیل ۹۳۳ کیلومتر راه دوبانده در این استان به بزرگراه نیازمند افزون بر ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت:  کریدور شمال و جنوب(چابهار-میلک و زاهدان- بیرجند) این استان ۱۰۳۵ کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است و عملیات احداث ۲۶۱کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست و همچنان ۴۶۵کیلومتر آغاز نشده است. 

وی افزود: همچنین طول کریدور شرق به غرب سیستان وبلوچستان(بزرگراه بم-زاهدان-میرجاوه) ۲۹۸کیلومتر است که در این مسیر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث شده است و عملیات ساخت ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در دست ساخت است و مابقی هنوز آغاز نگردیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع برای تبدیل ۹۳۳کیلومتر راه دوبانده در سراسر سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند افزون بر ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

اکبری بیان کرد: این اداره کل به منظور افزایش ظرفیت ترانزیت راه‌های استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده بطوری‌که در سال ۱۴۰۰، ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت. 
وی ادامه داد: همچنین هم‌اینک ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در تمامی محورهای تحت پوشش این اداره‌کل در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود بخش قابل توجهی از آنها در پایان سالجاری آماده بهره‌برداری شود.