شناسهٔ خبر: 109167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

بهره‌برداری از باند دوم مبارکه مجلسی بروجن در سال ۱۴۰۲

باند دوم مبارکه مجلسی بروجن - اصفهان رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۷ کیلومتر از پروژه باند دوم مبارکه مجلسی بروجن به بهره‌برداری رسیده است گفت: مطابق با برنامه زمان‌بندی باقیمانده این پروژه در مرداد ۱۴۰۲ زیر بارترافیک می‌رود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ محسن قدیری رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده برای اجرای پروژه باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن اظهار کرد: این پروژه، در دو فاز و دو قرارداد به مبلغ های ۲۷ میلیارد تومان و  ۷۰ میلیارد تومان مورد پیمان قرار گرفته است.  

وی با بیان اينکه فاز یک پروژه باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن به طول ۷ کیلومتر بوده اذعان داشت: این فاز از پروژه با احتساب دو دستگاه دور برگردان و ورودی و خروجی روستای قلعه سفید با عرض ۱۱ متر همچنین روسازی دو لایه آسفالت به ضخامت ۱۲ سانتی متر به بهره‌برداری رسیده است.  

 رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از دیگر اقدامات بعمل آمده در این بخش از پروژه اجرای دو لایه اساس به ضخامت ۲۵ سانتی متر و تعداد ۱۰ دستگاه پل آبرو با دهانه‌های مختلف (۱، ۲، ۳ و ۵ متر) بوده است.  

وی بیان داشت: از فاز یک این پروژه روکش لایه دوم اسفالت به طول هفت کیلومتر، احداث و نصب نیوجرسی به طول سه کیلومتر، احداث پل باکسی ۳*۴ جهت استفاده مزارع منطقه بر روی محور قدیم باقیمانده است.  

قدیری تشریح کرد: فاز دوم پروژه باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن به طول ۲۹ کیلومتر (با احتساب ۶ دستگاه دوربرگردان و ورودی و خروجی‌های روستای حوض ماهی – معدن فولاد سنگ و قامیشلو) است که با عرض ۱۲ متر و روسازی ۴.۵ سانتی‌متر آسفالت SMA و ۱۹ سا نتی‌متر RCCP و ۱۵ سانتی متر اساس تثبیت شده با سیمان ۱۳۰ کیلوگرم طراحی شده است.  

 وی اضافه کرد: از دیگر مشخصات این فاز از پروژه، می‌توان به ۱۵ سانتی متر اساس و تعداد ۴۰ دستگاه پل آبرو با دهانه‌های مختلف (۲، ۳، ۴، ۶ و ۱۲ متر) همچنین ۲۸۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و احداث ۱۳ کیلومتر نیوجرسی اشاره کرد.  

 رئیس اداره نظارت بر ساخت راهها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: تعداد ۸ دستگاه پل از فاز دوم این پروژه تا کنون احداث شده است و ۹ کیلومتر از مسیر نیز با ۱۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، زیرسازی آن به پایان رسیده همچنین ۶۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.  

 وی ابراز امیدواری کرد: تا مطابق با برنامه زمان بندی، پروژه باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن تا مرداد ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.  

 قدیری با بیان اينکه عملیات بتن غلطکی این پروژه آغاز شده است خاطرنشان کرد: جهت اجرا، بچینگ ۲ مترمکعبی (ایستگاه مرکزی بتن) مخصوص تولید R.C.C.p به مبلغ ۴ میلیارد تومان خریداری و مستقر شده است.