شناسهٔ خبر: 109211 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری موفق رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی در بندر شهیدرجایی

رزمایش در بندر شهید رجایی رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی در بندر شهید رجایی با هدف پاسخ به تهدیدها، حوادث و مخاطرات با موفقیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی با ترسیم سناریوی انفجار مخازن، امداد و نجات، قطع برق و مقابله با اقدامات خرابکارانه با حضور سردار ساسانی؛ جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در سایت یکی از شرکت‌های نفتی مستقر در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.

هدف از برگزاری این رزمایش، سنجش تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی، ارزیابی هماهنگی تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی، اجرای دستورالعمل‌های تهیه شده برای شرایط اضطراری و بحرانی، پاسخ به تهدیدها، حوادث و مخاطرات و رعایت وحدت فرماندهی و سلسله مراتب در صدور فرامین و گزارش‌گیری بود. 

براساس برنامه پس از اعلام یک حادثه فرضی در یکی از شرکت‌های نفتی واقع در بندر خلیج فارس، بلافاصله نفرات عملیاتی مربوطه مطابق شرح کار مشخص شده خود را به موقعیت حادثه رساندند. از اینرو بلافاصله تیم آتش نشانی اقدام به اطفاء حریق کرد و تعداد چهار نفر از پرسنل که به‌دلیل انفجار مخزن مصدوم شده بودند در کم ترین زمان ممکن توسط نیروهای امدادی به بهداری منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

سردار محسن ساسانی؛ جانشین پدافند غیرعامل کشور در جریان این مانور ، هماهنگی تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی را مثبت و ارزیابی کرد و آن را بسیار قابل توجه دانست و افزود: افراد شرکت‌کننده در این تمرین با جدیت و انرژی بسیار خوبی حاضر و تمامی فرآیندهای نزدیک به شرایط اضطرار  واقعی اجرا شد.

وی یادآور شد: جدیت و انرژی نیروهای واحد ایمنی، آتش‌نشانی و یگان حفاظت در این تمرین فرضی و زمانبندی‌ها آنها در پاسخگویی به تهدیدها نشان داد که افراد از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند.