شناسهٔ خبر: 109250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

انجام بیش از ۴۹ هزار معاینه فنی خودروی سنگین و نیمه‌سنگین در البرز

میثم قدمی معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز از انجام بیش از ۴۹ هزار معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۹ هزار و ۹۲۳ وسایل نقلیه در مرتبه اول قبول شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)میثم قدمی از انجام ۴۹ هزار و ۱۵۳ معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد وسایل نقلیه، ۱۰ هزار و ۹۳۲ خودرو مردود، ۲۹ هزار و ۹۲۳ وسیله نقلیه در مرتبه اول و هشت هزار رو ۵۵۳ خودرو پس از اصلاح قبول شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: نسبت قبولی‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل آن، پنج درصد، قبولی پس از اصلاح ۴.۵(چهارو نیم درصد) و قبولی کل۳.۵ (سه و نیم درصد) افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه همه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، سنگین، نیمه‌سنگین و موتورسیکلت موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند، افزود: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها و افزایش ایمنی تردد خودروها است.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در این استان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد یک مرکز در کرج، یک مرکز در شهرستان اشتهارد و یک مرکز در شهرستان نظرآباد به مردم مردم خدمت رسانی می‌کنند.