شناسهٔ خبر: 109300 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیر کل دفتر حراست و مدیر کل هسته گزینش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر شد؛

مساعدت سازمان برای رفع کمبود نیروی انسانی در استان سمنان

index.jpg شورای اداری اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان سمنان با حضور مدیرکل دفتر حراست، مدیر کل هسته گزینش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل، معاونین و روسای ادارات استان سمنان در محل در سالن جلسات اداره كل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سمنان، شورای اداری اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان سمنان با حضور هاشمی نیا مدیرکل دفتر حراست، بیگدلی مدیر کل هسته گزینش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل، معاونین و روسای ادارات استان سمنان در محل در سالن جلسات اداره كل برگزار شد.

مدیرکل هسته گزینش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این جلسه با بیان اینکه آموزش رفتار سازمانی یک امر مهم در دستگاه های خدمات رسان است، هدف از این آموزش را ارتقای سطح کیفی و بهبود فضای اداری دانست.

بیگدلی با بیان اينکه در هر کاری توانایی، مهارت و لیاقت ویژه آن مهم است، افزود: برای انتخاب شایسته ترین افراد در کارها باید به توانایی ها، شاخص های رفتاری، باورها، ویژگی های شخصیتی، بینش ها و مهارت های آنان توجه شود.

وی گفت: مدیر کل و اعضای این هسته به طور مستمر در رسیدگی به پرونده های کارکنان بدوی و ضمن خدمت تلاش کرده و حجم فعالیت های قابل قبولی را ثبت کرده اند.

در ادامه مدیرکل دفتر حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برخی از مهمترین ویژگی های مدیران حراست را  ایجاد امنیت، شادابی، آرامش و حفظ کرامت انسانی خواند و یادآور شد: رعايت تقوي الهي، ايجاد فهم مشترك براي مديران و حراست ها لازم و ضروري است زیرا در شغل مقدس حراست تمام توجهات آماده سازی شرایط مناسب برای خدمات رسانی به مردم باشد.

هاشمی نیا پيرامون شغل حراست و رعایت الگوهای اسلامی و اخلاق دینی در حوزه کاری حراست مطالبی را تبیین نموده و گفت: لازم است مدیران حراست با دقت و توجه بيشتري بر سالم سازی اداری و مالی و قرادادها نظارت نمايند، حراست ها نبايد وارد جريانات سياسي شده بايد با ایجاد تعامل و همدلی در چارچوب قوانین و مقررات و اهداف سازماني و وظایف محوله حرکت نمايند.

هاشمی نیا اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله با تدابیر و راهکارهای تخصصی و منطقی بتوانیم شاهد انجام وظیفه صحیح به عنوان متولی امر در راهداری، حمل و نقل و جابه جایی کالای اساسی باشیم و رضایت مندی عمومی را در همه وظایف محوله کسب کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نیز  در این جلسه با ابراز رضایت از عملکرد معاونین و روسای ادارات گفت: ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای استان، مجموعه ای پویا و فعال در جهت پیشبرد امور دارند و با ایجاد فضای آرامش در سطح اداره کل و ادارات تابعه، عقد قراردادهای قانونمند و نظارت بر روند اجرای پروژه ها، بررسی صورت وضعیت های پیمانکاران از موارد مهمی است که به خوبی انجام شده است و جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات هم اندیشی تصریح کرد: گام‌های مؤثری در راستای تحقق اهداف سازمان در سنوات گذشته برداشته شده ولی با توجه به گستردگی این حوزه باز جای کار بیشتری وجود دارد.

منصورکیایی ابراز داشت: در استان سمنان به علت کمبود نیرو کار بسیار پرحجم است و اگر کاری انجام می‌گیرد نشان از مجاهدت و تلاش کلیه کارکنان است لذا باید سعی شود رضایتمندی عالی نتیجه این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها گردد و بی‌شک حساسیت بخش حمل‌ونقل و راهداری در تمام امور زندگی انسان‌ها مشهود بوده و باید کوچک‌ترین نارضایتی‌ها را بررسی و رصد گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان سخنان خود افزود: جهت پیشبرد اهداف کلان اداره کل آماده پذیرفتن راهکارهای جدید هستم زیرا معتقدم با استدلال و منطق مناسب می‌توان به راهکارهای تخصصی بهتری دست یافت.

شایان ذکر است در این جلسه معاونین و رؤسای ادارات ستادی و شهرستان های تابعه پس از ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد حوزه کاری خود به بیان پیشنهادات در راستای کیفیت حمل و نقل جاده ای پرداختند.