شناسهٔ خبر: 109320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خبر خوش مالی برای مستاجران اصفهانی؛

وام ۴۵ میلیون تومانی برای کمک ودیعه مسکن مستاجران کلانشهر اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن گفت: سقف فردی این وام در کلانشهر اصفهان ۴۵ میلیون تومان است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: مطابق با بخشنامه ابلاغی از سوی بانک مرکزی در رابطه با شرایط پرداخت تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن به بانک‌های عامل (۲۰ بانک خصوصی و دولتی) و حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار، این تسهیلات امسال، با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال اعطا می‌شود.  

 وی افزود: تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن  در سقف‌های فردی ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان به‌ترتیب درکلان شهر اصفهان و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت و سایر شهرها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن پرداخت می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: ثبت نام جهت وام ودیعه مسکن صرفا از طریق سامانه جهش تولید مسکن انجام می‌پذیرد.  

وی بیان داشت: اعطای وام ودیعه منوط به دارا بودن سه شرط است که شامل نبود خانه و ملک به نام مستاجر، عدم دریافت تسهیلات دولتی و دارا بودن اجاره نامه رسمی با کد رهگیری است.  

 قاری‌قرآن گفت: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۶۰ هزار نفر جهت دریافت وام کمک ودیعه مسکن در استان اصفهان ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۱ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند و ۲۷ هزار و ۵۷۴ نفر نیز وام را دریافت کردند.