شناسهٔ خبر: 109614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ایجاد بستر امن و ارتباط پایدار و ایمن در شبکه‌های ارتباطی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان

امیر پورحیدر- اصفهان رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان از راه اندازی شبكه امن و ايجاد ارتباط پايدار فی مابین شبكه ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و ستاد اداره‌كل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: امروزه فناوری اطلاعات پايه و ستون اصلی هر سازمانی است كه بدون آن بقای سازمان غير ممكن است.  

وی با بیان اینکه گام اول در ارائه خدمات الكترونيك، ايجاد زير ساخت مناسب در بستری امن جهت حفظ منابع و اطلاعات سازمان است اذعان داشت: به طور ویژه هر گونه ارتباط از شبكه‌های بيرونی سازمان به داخل و استفاده از منابع سازمان نيازمند سياست‌های امنيتی سطح بالا است.  

رئیس اداره فاوا راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در همين راستا و به جهت تحقق ارتباط امن و پايدار، این اداره‌کل با همراهی سازمان ملي زمين و مسكن نسبت به راه اندازي بستری امن بين شبكه ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها و ستاد اداره‌كل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدام کرده است.  

 وی افزود: امكان سنجی جهت اجرای اين پروژه گسترده از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد كه در روند انجام آن ساختمان‌های ستادی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تمامی ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای استان، مجهز به تجهيزات برقراری ارتباط شدند.  

 پورحیدر با بیان اینکه طی چهار ماه اخیر برای این اقدام، بیش از ۲۴۰ نفرساعت هزینه شده است گفت: برخی از اقدامات بعمل آمده شامل نیازسنجی و بررسی میدانی با اعزام کارشناسان این اداره به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها، انجام مکاتبات با سازمان ملی زمین و مسکن و اخذ مشاوره در راستای این اقدام و نصب تجهیزات برای ۲۵ اداره راه و شهرسازی تابعه بوده است.  

 وی ادامه داد: ۲۵ دستگاه روتر و تجهيزات لازم ديگر با توجه به شرايط و اولويت بندی برای این شهرستان‌ها نصب و راه اندازی شد.  

رئیس اداره فاوا راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برقراری ارتباط فنی با سازمان ملي زمين و مسكن و اداره‌كل راه و شهرسازی استان اصفهان، راه اندازی سامانه‌های سازمان ملی زمين و مسكن از جمله سامانه جامع، استعلام فرم (ج)، نوسا، سامانه يارانه و ... همچنین راه اندازی سامانه‌های این اداره‌كل از جمله اتوماسيون اداری،  سيستم حضور و ... در همين بستر از دیگر اقدامات بعمل آمده بوده است.  

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به افزايش روز افزون مخاطرات و حملات سايبری در حوزه فناوری اطلاعات و اهميت حفظ و نگهداری داده‌های سازمان، با راه‌اندازی اين شبكه و ايجاد ارتباط پايدار و امن، می‌توان به مزایای كاهش ريسك از دست دادن اطلاعات،  افزايش سرعت و دسترسی پذيری دست یافت.