شناسهٔ خبر: 109670 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل ونقل هوایی در هفته ای که گذشت؛

اعزام بیش از ۳۹ هزار زا ئراز ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی/ برقراری پرواز فوق العاده مسیر دمشق از فرودگاه تبریز

اعزام حجاج اعزام بیش از ۳۹ هزار زائر از ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی و برقراری پرواز فوق العاده مسیر دمشق از فرودگاه تبریز از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پروژه شهر‌ فرودگاهی امام رضا(ع) يک پروژه حیاتی و ویژه است

استاندار خراسان رضوی، پروژه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) را پروژه‌ای حیاتی توصیف کرد و گفت: این پروژه با توجه به رشد سفرهای هوایی، ریلی و زمینی مشتاقان ثامن الحج به مشهدالرضا(ع) بسیار مورد اهمیت است.

فعالیت ترمینال بار فرودگاه یزد از سر گرفته شد

مدیرکل فرودگاه‌های یزد از فعالیت دوباره کارگو ترمینال فرودگاه یزد خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این ترمینال از تغییر کاربری سوله واقع در فرودگاه استفاده می‌شود.

نقش بی بدیل گزینش ها درارتقاء سلامت اداری و جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت های قانونی در دستگاه های اجرایی

سرپرست هیات مرکزی گزینش وزارت راه شهرسازی با حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دیدار با رئیس هیئت مدیره بر نقش بی بدیل گزینشها در جذب و استخدام افراد متعهد و متخصص و ارتقاء سلامت اداری و جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت های قانونی در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

آغاز ممیزی (ANS)خدمات ناوبری هوایی در فرودگاه بین المللی یزد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد از آغاز ممیزی ANS با هدف ارزیابی میزان انطباق سیستم های مدیریت، عملیات، زیرساخت ، سیاست ها، برنامه ها، فرآیندها و دستور العمل های ارائه خدمات ناوبری هوایی در فرودگاه بین المللی یزد خبر داد.

آمادگی ایران و ارمنستان به منظور تسهیل در حوزه حمل و نقل دو کشور/ کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌داران ایرانی در دستور کار جمهوری ارمنستان

کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌داران ایرانی و حضور پیمانکاران ایرانی در مناقصه اجرای محور نوردوز به ایروان از مواردی بود که در دیدار وزیر راه و شهرسازی کشور با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان مطرح شد.

افزایش ایمنی، نظم و کارایی ناوبری هوایی هدف اداره اطلاعات هوانوردی است

رئیس اداره اطلاعات هوانوردی- اداره کل ترافیک هوایی ایران با بیان اینکه سرویس اطلاعات هوانوردی به منظور ارائه خدمات یکپارچه و هدفمندی است که برای پشتیبانی ازهوانوردی غیرنظامی با هدف ارتقاء ایجاد نظم و افزایش کارایی ناوبری هوایی بین المللی ایجاد شده است.

اعزام بيش از ۳۹ هزار زائر خانه خدا از فرودگاه‌های کشور به سرزمين وحی/ انتخاب نهایی ۱۶ فرودگاه برای اعزام زائران در سراسر کشور/ کلیه پروازها با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از تاریخ ۲۲ خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شده است.

برقراری پرواز فوق العاده مسیر دمشق از فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی از انجام پرواز فوق العاده مسیر دمشق از فرودگاه تبریز خبر داد.

تاکید بر اهمیت ارائه سرویس دقیق و باکیفیت و ضرورت تکمیل بحث ارتباطی با مرکز مخابراتی

سرپرست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از ساختمان مخابرات و بخش ستادی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، بر اهمیت ارائه سرویس دقیق و باکیفیت تاکید کرد و تکمیل بحث ارتباطی با مرکز مخابراتی را ضروری دانست.

پرواز مستقیم رشت - نجف اشرف برقرار شد

مدیرکل فرودگاه گیلان از برقراری پرواز مستقیم از مبدا فرودگاه سردار جنگل رشت به عتبات عالیات کشور عراق خبر داد.

ورود اساتید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری ( ایکائو) به کشور

اساتید سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو)، به منظور آموزش در کارگاه بین المللی «همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی» بامداد امروز وارد کشور شدند.

زمانبندی منظم و متعهدانه، لازمه اجرا و اتمام پروژه توسعه اپرون فرودگاه مشهد

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از روند اجرای پروژه‌های فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و نشست کنترل پروژه توسعه اپرون این فرودگاه، به تبیین راهکارها و مرور فرآیندها برای به ثمر رسیدن هر چه سریع‌تر این پروژه پرداخت.

بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد یک پروژه استثنایی در کشور است

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پس از بازدید از روند اجرای پروژه‌ باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد طی نشستی به تبیین راهکارها و مرور فرآیندها برای جبران عقب ماندگی از برنامه زمانبندی مصوب و تاخیرات ناشی از شرایط آب و هوایی برای به ثمر رسیدن هرچه سریع‌تر این پروژه پرداخت.

پیشرفت ۷۰ درصدی سیستم روشنایی باند فرودگاه شهدای خوی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات سیول ورک و ایجاد زیرساخت سیستم روشنایی باند فرودگاه خوی خبر داد.