شناسهٔ خبر: 109694 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پالایشگاه قیر ارومیه با حضور وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه در ارومیه پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم گفت: حوزه راهسازی پیشرفت خوبی دارد و  در این شرایط اقتصادی جامعه جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی در لین رابطه انجام داده است.

رستم قاسمی ادامه داد: پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم  نیز نقش خوبی در توسعه و بهسازی راه‌های استان می‌تواند داشته باشد که امید می‌رود برای استان پر خیر و برکت باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت سالانه ساخت یک میلیون مسکن است.

وی اظهار داشت: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستاجر وجود دارد، باید به این مساله توجه شود که حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است.

قاسمی اظهار داشت: آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان های پیش رو است و در آذربایجان‌غربی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن عملیات اجرایی‌شان از امروز شروع خواهد شد. 

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امید می‌رود با سرعت بیشتر مساکن مدنظر تامین شود.

وی با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر گفت: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی شده یک تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرایی طرح نهضت ملی پیش بگیریم.

وی تاکید کرد: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه سازی نیست بلکه شهر سازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمامی امکانات در بخش‌های بهداشتی، آموزشی و ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.