شناسهٔ خبر: 109712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور طرح های زیربنایی در همایش تجلیل از خیرین راهساز :

توافقات قبلی و جدید در پروژه های راهِ روستایی و منطقه ای را پیگیری می کنیم

همایش تجلیل از خیرین راهساز همایش تجلیل از خیرین راهساز اداره کل راه و شهرسازی لارستان و غرب استان هرمزگان جهت تقدیر از ۵۸ خیر راهساز در سالن همایش های اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، «سیدحسین میرشفیع» مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور طرح های زیربنایی و مدیرعامل انجمن خیرین راهساز راه و ترابری در همایش تجلیل از خیرین راهساز اداره کل راه و شهرسازی لارستان و غرب هرمزگان که در لار برگزار شد اظهار داشت: همیشه کار خیر این نیست که پول نقد بیاوریم و کارِ مستقیم انجام دهیم، یک سری از کارهای خیر به صورت پیگیری ها، هماهنگی ها و ارتباطات می تواند برقرار شود.

وی با اشاره به مسیر بندرعباس-لار-شیراز گفت: راه ارتباطی بندرعباس، لار به سمت شیراز، کُریدور بسیار مهمی است، هم از نظر توسعه ای و هم اینکه بسیار خطرناک شده است و هر لحظه نگران هستیم که شاید اتفاق ناگواری بیفتد، با توجه به اینکه این مسیر به یکی از کریدورهای حمل سوخت تبدیل شده است و امیدواریم که سریع تر به نتیجه برسد و تکمیل شود.

 مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور طرح های زیربنایی افزود: نمی خواهیم هزینه باقی مانده این طرح که بیش از ۱۰۰ کیلومتر از مسیر تا لار باقی مانده است را به خیرین تحمیل کنیم، اما این ظرفیت وجود دارد که اگر کسی آمادگی سرمایه گذاری برای این کار دارد، به جای اینکه سه چهار سال طول بکشد تا بودجه های مصوب اختصاص یابد، به سرعت این سرمایه گذاری را انجام دهد و به سرعت کار را به نتیجه برساند و دولت هم بعد از چند سال این سرمایه را به وی برمی گرداند.

میرشفیع با اشاره به ظرفیت فرودگاه لارستان اظهار داشت: برای اینکه از ظرفیت فرودگاه های لار و لامرد بیشتر استفاده شود می توان هماهنگ کنیم هواپیماهای ملکی یا اجاره ای با اساس لارستان داشته باشد، حتی نیازی نیست که شرکت هواپیمایی جدید تاسیس کنید، بلکه می توان از ظرفیت های شرکت های هواپیمایی موجود هم استفاده کرد، یعنی هواپیما مختصِ لارستان، اما در مدیریت شرکت های هواپیمایی موجود باشد.

 مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور طرح های زیربنایی و مدیرعامل انجمن خیرین راهساز راه و ترابری در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیت ما این است که هر کسی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است به سرعت خانه دار شود، تامین زمین به عهده ماست، تسهیلات بانکی را هم تامین می کنیم، به کمک خیرین هم نیاز داریم که دست محرومان را بگیرند تا این کار به سرعت به نتیجه برسد؛ بنابراین، یکی از قول های ما این است که درکوتاه ترین زمان، تمام محرومانِ منطقه لارستان خانه دار شوند.

 سید حسین میرشفیع خاطرنشان کرد: توافقات قبلی و جدیدمان در پروژه های راهِ روستایی و منطقه ای را پیگیری می کنیم و اگر توافقات جدیدی هم لازم بود برای آن برنامه ریزی می کنیم.

 وی تصریح کرد: شرایط مسیر بندرلنگه به سمت بستک و لار بسیار ارتقا پیدا کرده است، از لامرد هم یک راه ارتباطی به منطقه جناح (از توابع بستک) کشیده شده است که بسیار ارزشمند است، در صورتی که بخواهید محورهای ارتباطی مشترک تعریف شود می توانیم این موضوع را هم پیگیری کنیم تا این محور باعث رشد منطقه ای شود.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری اظهار داشت: دید ما این نیست که خَیِری که پول زیادی می دهد خَیر بزرگتری است و خَیری که پول کمتری می دهد خیر کوچکتری است، به عبارت دیگر، بسیاری از نیک اندیشان در کشور فقط کمک های فکری، ارتباطی و فنی انجام می دهند که از آن ها هم استقبال می کنیم.

میرشفیع تصریح کرد: در حال حاضر، جاده بندرعباس به تهران از سمت سیرجان عبور می کند، اگر این کریدور درست شود برای توسعه منطقه بسیار مهم است، چون آزادراه شیراز-اصفهان در حال ساخته شدن است و راه حدود ۱۳۰ کیلومتر کوتاه خواهد شد.

وی افزود: کُریدوری که از سمت شیراز به تهران می رود کوتاه تر و بهتر از کریدوری است که از سمت سیرجان است، یعنی اگر این کار انجام شود، در آینده یک تغییر مسیر کلان اقتصادی هم می تواند در منطقه لارستان اتفاق بیفتد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور طرح های زیربنایی در پایان گفت: از فرصت اینکه وزیر راه اهلِ لارستان است و منطقه را می شناسد استفاده کنید، می توان کمک های خاصی کرد، من هم حتما گزارش این جلسه را به وزیر خواهم داد تا بتوان از ظرفیت های موجود و دولتی استفاده کنیم.

 گفتنی است پیش از صحبت های میرشفیع، شهرداران اشکنان و فال، دهیار چاه نهر و یکی از خیرین صحرای باغ هم در سخنانی درخواست ها و مشکلات خود را مطرح کردند.